گفتگوی اردوغان با پوتین درباره خارج کردن تروریستهای النصره از غوطه شرقی

گفتگوی اردوغان با پوتین درباره خارج کردن تروریستهای النصره از غوطه شرقی
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 18:12

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی رجب طیب اردوغان با همتای روسی خود درباره امکان خارج کردن تروریستهای النصره از غوطه شرقی در راستای تلاشهای آنکارا برای تثبیت آتش بس در آن منطقه خبر داد.

العالم . سوریه

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی تاکید کرد که در تماس تلفنی پوتین و اردوغان که روز گذشته صورت گرفت، علاوه بر بررسی اوضاع در غوطه و تدابیر لازم برای دستیابی به آتش بس، به راههای خارج کردن تروریست‌های جبهه النصره از غوطه و بازگشایی گذرگاه های انساندوستانه نیز پرداخته شد.

کالین گفت: آنکارا تلاش می کند تا آتش بس 5 ساعته انساندوستانه تمدید شود؛ طرف روسی این آتش بس را به صورت روزانه اعلام میکند تا امنیت تمام کسانی که خواهان خروج از غوطه هستند، تامین شود.

 وی افزود: تماس تلفنی با پوتین در راستای تلاش های اردوغان برای بکارگیری تمام امکانات خود در زمینه امدادرسانی و نیز در زمینه دیپلماتیک به منظور تحقق نتایج ملموس صورت گرفته است. اردوغان در این خصوص با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه و حسن روحانی رییس جمهور ایران گفتگو خواهد کرد.

غوطه شرقی آخرین پایگاه بزرگ تروریست‌ها در نزدیکی دمشق با یک عملیات نظامی گسترده از سوی ارتش سوریه و متحدانش به منظور پاکسازی آن از عناصر مسلح روبروست.

210

پربیننده ترین خبرها