مشاور اسد: پایبند نبودن دمشق به قطعنامه 2401 به دور از واقعیت است

مشاور اسد: پایبند نبودن دمشق به قطعنامه 2401 به دور از واقعیت است
پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 11:56

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه می‌گوید که غرب در برخورد با مسائل سوریه از استانداردهای دوگانه‌ای دارد و آمریکا و محور غربی همچنان تفکرات استعمارگرایانه خود را دارند.

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که هدف اصلی بزرگنمایی در تبلیغات غرب علیه سوریه این است که مانع از اعلام پیروزی در برابر تروریسم شوند.

شعبان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که همچنین هدف از تبلیغات غرب علیه دمشق، تضعیف ارتش سوریه و همپیمانانش است؛ به ویژه در این برهه که دستاوردهایی را علیه تروریسم کسب کرده‌اند.

وی اظهار داشت، پروپاگاندای رسانه ای غرب که با هدف تداوم شکست سوریه انجام می‌شود، این کشور را نمی‌ترساند بلکه آن را از اهمیت پیروزی که به دست آورده آگاه می‌سازد؛ پیروزی که نقشه سیاسی منطقه را ترسیم می‌کند.

شعبان ادامه داد، اتهامات سفیر فرانسه در سازمان ملل به سوریه مبنی بر عدم پایبندی به قطعنامه 2401 شورای امنیت به دور از واقعیت است؛ زیرا بسیاری از افراد غیر نظامی در غوطه در دست تروریستهایی گروگان گرفته شده‌اند که غرب از آنها حمایت می‌کند تا از آنان در سایر مناطق استفاده کند.

مشاور اسد خاطر نشان کرد که اقدامات غرب تحت عناوینی مانند سلاح شیمیایی یا مسائل موسوم به انسان دوستانه فقط بیانگر شکست آن است؛ شکستهایی که معلول دستاوردهای ارتش سوریه است.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه از سوی غرب، بسیار بعید است، اعلام کرد که هزینه چنین اقدامی بسیار سنگین است.

شعبان با اشاره به اینکه «ائتلاف مقاومت در برابر تروریسم» فقط به منطقه خدمت نمی‌کند، تأکید کرد که این ائتلاف به همه جهان نیز کمک می‌کند و همچنان به نبرد خود علیه تروریسم ادامه می‌دهد تا خاک سوریه را آزاد کند.

این مسئول سوری نبرد ارتش این کشور با تروریستها در غوطه را نقطه سرنوشت سازی میداند و تأکید دارد که با آزادسازی این منطقه، میلیونهای غیر نظامی در شهر دمشق از خطر خمپاره‌های تروریستها در امان خواهند بود.

وی در خصوص استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با تحولات سوریه گفت: «در خصوص حملات خمپاره ای به افراد غیر نظامی در دمشق، بمباران، کشتار مداوم بخاطر هدف قرار گرفتن آنان با خمپاره‌های کینه و فریب، کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای نظام ترکیه در عفرین، محاصره شهرکهای فوعه و کفریا در ریف ادلب توسط تروریستها یک کلمه از غرب نمی‌شنویم که این مسائل را محکوم کند».

شعبان با بیان اینکه نهادهای حقوق بشری و بیشتر نهادهای سازمان ملل اعتبار خود را از دست داده‌اند، تأکید کرد که علت این مسئله این است که این نهادها با منطق و سند میانه‌ای ندارند، بلکه مانند رسانه ها به ابزارهایی برای غرب بدل شده‌اند.

مشاور رئیس جمهور سوریه در پایان اعلام کرد: «جنگ عربستان و اسرائیل علیه یمن برای تجزیه یمن است و هدف از آن تضعیف کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] است... راهبرد نظامی آمریکا نشان می‌دهد که غرب تفکر استعمارگر خود را رها نکرده است، بلکه با تاکتیکهای مختلفی، آن را دنبال میکند. این نیز یک اقدام جدید برای نابودی کشورها از طریق گروهها و سازمانهای تروریستی و شرکتهای نظامی است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها