اتریش طرح تعرفه آمریکا را بر واردات آلومینیوم و فولاد محکوم کرد

اتریش طرح تعرفه آمریکا را بر واردات آلومینیوم و فولاد محکوم کرد
پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 17:25

 «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش تصمیم جدید دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم را محکوم کرد.

العالم-اتريش

تصمیم ترامپ برای اعمال چنین تعرفه هایی بسیاری ازکشورها و اعضای سازمان تجارت جهانی را نگران کرده است و بتازگی صدر اعظم اتریش نیز با پیوستن به مخالفان این تصمیم، آن را «بیهوده» توصیف کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنجشنبه) به نقل از روزنامه اتریشی «کوریر» (Kurier) گزارش داد: کورتس بعد از نشست کابینه درباره اجرای اعمال تعرفه های جدید توسط آمریکا گفت: بهتر خواهد بود اگر بتوانیم خود را از همه این مسائل دور نگه داریم.
وی بعد از بررسی موشکافه این تصمیم دولت آمریکا هشدار داد، همه طرف ها در جنگ تجاری حاصل از آن شکست خواهند خورد.
صدر اعظم اتریش بعد از نشست کابینه گفت: امیدواریم واکنش ها به این تصمیم در نهایت باعث تغییر آن شود. ما نمی توانیم این تصمیم بیهوده را بپذیریم. 
مقام اتریش تلاش می کنند دولت ترامپ را در وهله نخست از اعمال تعرفه ها بازدارند و در خصوص واکنش شدید اتحادیه اروپا در صورت عملی شدن آن تهدید کرده اند. 
کمیسیون اروپا هنوز در واکنش به تعرفه های تنبیهی آمریکا واکنش نشان نداده است اما گزینه های چندی را مطرح کرده است. 
«سیسلیا مالمستورم» (Cecilia Malmstrom) کمسیونر تجاری اتحادیه اروپا از آمریکا خواسته است «در این مساله بازنگری کند».
برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده اند با اعمال تعرفه های مشابهی بر کالاهای آمریکایی به این تصمیم دولت آمریکا واکنش نشان خواهند داد. 
ترامپ هفته پیش پیش وعده اعمال تعرفه 25 درصدی و 10 درصدی به ترتیب بر واردات فولاد و آلومینیوم را داد. وی پیشتر گفته بود که در صورتی که اتحادیه اروپا برخی عوارض گمرگی تولیدات آمریکایی را تعلیق کند، امکان مذاکره بااین اتحادیه در خصوص تعرفه ها وجود دارد.
به گزارش ایرنا، تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه های فولاد و آلومینیوم در راستای انتقادهای قبلی وی درباره ناعادلانه بودن فعالیت های تجاری با برخی کشورها است که تاکنون با مخالفت هایی مواجه شده است.
به غیر از ابراز نگرانی کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی برخی کشورها نیز این تصمیم را نگران کننده خوانده و آن را آغاز جنگ تجاری توصیف کرده اند.
«بریجیت زایپریس» وزیر اقتصاد آلمان اوضاع را با توجه به تصمیم ترامپ، نگران کننده خواند و اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای واکنش مناسب به این مساله آمادگی خواهد داشت.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: اتحادیه اروپا باید منسجم برابر این طرح ترامپ بایستد، چرا که نمی توانیم در گوشه ای بنشینیم و نظاره گر به حاشیه راندن صنعت در اروپا باشیم و ده ها هزار فرصت شغلی در اروپا از دست برود، اروپا نیازمند دفاع از خود است.
«ایلدفونسو گواخاردو» (Ildefonso Guajardo) وزیر اقتصاد مکزیک تهدید کرده در صورت اعمال چنین تعرفه هایی آن را تلافی خواهد کرد. 
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، در تماس تلفنی با ترامپ نگرنی عمیق خود را از این تصمیم ترامپ ابراز کرد.
با وجود هشدار ها درباره بروز جنگ تجاری، «ویلبر راس» وزیر تجارت آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به مخالفت برخی کشورهای اروپایی درباره سیاست های جدید اقتصادی دولت ترامپ، تاکید کرد که واشنگتن به دنبال جنگ تجاری با اروپا نیست

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها