چالش هاي پيش روي رييس جمهور جديد مصر

چالش هاي پيش روي رييس جمهور جديد مصر
دوشنبه 5 تير 1391 - 13:27

قاهره (العالم)- فعال سياسي و حقوقدان مصري، پي گيري تشكيل كميته موسسان براي تدوين قانون اساسي، به سرانجام رساندن قانون اساسي جديد و تشكيل كابينه ائتلافي توانمند را از جمله چالش هاي پيش روي رييس جمهور جديد مصر عنوان كرد.

"احمد مهران" دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: مصر بايد از چندين مرحله انتقالي عبور كند كه اولين مرحله خود را پيش از انتخاب رييس جمهوري منتخب و با سرنگوني رژيم حسني مبارك طي كرد.

مهران خاطرنشان كرد: دومين مرحله انتقالي مصر پس از انتخاب مرسي به رياست جمهوري و به دست گرفت زمام امور آغاز خواهد شد.
 
فعال سياسي و حقوقدان مصري افزود: مرحله جديد را نبايد هرگز ساده تصور كرد زيرا مرحله تدوين قانون اساسي مصر و برگزاري انتخابات پارلماني جديد با مشاركت همه اقشار مردم به دنبال انحلال پارلمان، خواهد بود. 

مهران تصريح كرد: مرسي در مرحله جديد با چالش ها و مشكلات زيادي روبروست كه برگزاري انتخابات دموكراتيك و نظارت بر آن براي تشكيل پارلماني كه بتواند خواسته ها و آروزهاي مردم مصر را محقق كند؛ از جمله آنهاست .

وي افزود: در سومين دوره انتقالي ، قوانين مصر متناسب با قانون اساسي دوباره تدوين خواهد شد و در ساختار نهادهاي دولتي و طرح هاي اقتصادي و توسعه مصر بازنگري خواهد شد تا در جهت تحقق خواسته هاي مردم باشد.

مهران اظهار داشت: مرسي با ماموريتها و دشواريهاي زيادي روبروست و مهم ترين آن در ابتداي فعاليت وي ؛ پرونده امنيتي و اقتصادي است.

فعال سياسي و حقوقدان مصري تاكيد كرد: حركت انقلابي و فشار مردمي در ميادين در صورت فعاليت دوباره مجلس و لغو اعلاميه متمم قانون اساسي به پايان خواهد رسيد.

شوراي نظامي با صدور متتم قانون اساسي اختيارات خود را افزايش و از اختيارات رييس جمهوري مصر كاسته است كه اين امر با اعتراض هاي شديد مردم ودرخواست براي لغو آن روبرو شده است.

مهران گفت: اگر رييس جمهوري بتواند آزادانه به وظايف خود عمل كند و از همه اختيارات برخوردار باشد و پارلمان نيز نماينده خواست مردم و دولت در خدمت ملت باشد و شوراي نظامي نيز از عرصه سياسي خارج شود و قدرت را به مجلس و دولت واگذار كند؛ اعمال فشار از سوي مردم پايان خواهد يافت. 

AM - 24 - 22:15

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها