نگرانی اسرائیل از پیروزی اسلامگرایان در مصر

نگرانی اسرائیل از پیروزی اسلامگرایان در مصر
چهارشنبه 7 تير 1391 - 06:55

پيروزي اسلامگرايان در انتخابات رياست جمهوري مصر، اشغالگران را از شدت يافتن مواضع ضد صهيونيستي در اين کشور نگران کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزاشگر کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل تأکید کرد: "میلیونها مصری در میدان التحریر قاهره و در شهرهای مختلف مصر پیروزی اسلام گرایان را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، جشن گرفتند".

وی افزود: "پس از گذشت 90 سال از تاسیس اخوان المسلمین، این گروه بر کرسی ریاست مصر تکیه زد".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "محمد مرسی رییس جمهور مصر از بنیانگذاران جنبش مبارزه با صهیونیسم است".

در همین حال تلویزیون اسرائیل، بخشی از اظهارات مرسی را در تشریح مواضع خود در قبال رژیم صهیونیستی پخش کرد.

مرسی تصریح کرد: "اسرائیلیها که این گونه نگران سرنوشت توافقنامه های میان مصر و اسرائیل هستند، آیا خود به این توافقنامه ها احترام می گذراند. من هیچ اثری از صلح فراگیر میان اسرائیل و ملتهای منطقه که طبق توافقنامه های نامبرده، مسؤلان تل آویو ملزم به پایبندی به آن هستند، نمی بینم .. آیا اسرائیلیها توافقنامه های خود با فلسطین را محترم شمردند".

گزارشگر اسرائیلی در ادامه گفت: "محمد مرسی به مصریها وعده داد دولتی با ساختار مردمی به جمهوری جدید مصر عرضه می کند، و مواضع جریانهای سکولار را نیز محترم می شمارد".

 

"خالد الرواس" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "نگرانی اسرائیلیها از پیروزی اسلام گرایان در مصر امری بدیهی است".

وی گفت: "پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، نقطه عطف بزرگی در رویکردهای سیاسی مصر پس از انقلاب بوجود می آورد".

الرواس افزود: "تکیه زدن اسلامگرایان بر کرسی ریاست مصر، این کشور را با آرمانهای جهان اسلام که در حمایت از مقاومت و آزادی فلسطین اشغالی از چنگال اشغالگران متجلی می شود، پیوند می دهد".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها