مرکز مبارزه با خشونت: شکنجه در بحرین ادامه دارد

مرکز مبارزه با خشونت: شکنجه در بحرین ادامه دارد
چهارشنبه 7 تير 1391 - 09:03

مركز بازپروري و مبارزه با خشونت بحرين اعلام كرد : نيروهاي رژيم حاكم همچنان به سركوب مردم و شكنجه بدني و رواني بازداشت شدگان مي پردازند و دستگاه قضايي نيز به شكايات قربانيان رسيدگي نمي كند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مركز براوو در بيانيه اي به مناسبت روز جهاني مبارزه با شكنجه اعلام كرد: پليس بحرين براي مجازات تظاهركننگان و پايان دادن به تظاهرات آنها شكاياتي را تهيه مي كند، و شهروندان بحريني با همين شكايات بازداشت و محاكمه مي شوند .

در این بيانيه آمده است: شكنجه و بدرفتاري با صدها شهروند بحريني منجر به كشته شدن بسياري از آنها و دچار شدن تعدادي ديگر به مشكلات جسمي و روحي هميشگي شده است.

در بيانيه مركز بازپروري و مبارزه با خشونت بحرين آمده است: مراكز حقوقي موارد تجاوز جنسي، عریان کردن بازداشت شدگان، آويزان كردن آنها از پا، ضرب و جرح شديد و شوك الكتريكي را در گزارش هاي خود ثبت كرده اند. 

از سوی دیگر، جمعيت وفاق ملي بحرين در بيانيه اي از تشدید شکنجه بازداشت شدگان در بحرین خبر داد.

در بيانيه جمعیت وفاق آمده است: بحرين كنوانسيون منع شكنجه را امضا كرده، ولي به هيچ يك از مواد اين توافقنامه بين المللي پايبند نيست.

جمعيت وفاق افزود : مسئولان زندان هاي بحرين همچنان به بدترين شكل بازداشت شدگان را فقط به علت آزادي خواهي شكنجه بدني و روحي مي كنند.  

جمعيت وفاق ملي با درخواست از جامعه جهاني براي انجام وظايف خود افزود: شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست اخير خود خواستار محاكمه عاملان شكنجه و نقض حقوق بشر شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها