روزنامه انگلیسی تأکید کرد:

آینده انقلاب مصر و انتقال آن به اعراب در خلیج فارس

آینده انقلاب مصر و انتقال آن به اعراب در خلیج فارس
چهارشنبه 7 تير 1391 - 09:41

روزنامه "گاردين" انگليس تأکيد کرد، انتخاب آزاد نخستين رييس جمهور در يک کشور عربي، بايد انقلابها را در منطقه تقويت کند .. به همين دليل بايد اين مسأله به عمق کشورهاي عربي منطقه خليج فارس که به صورت سلطنتي اداره مي شوند، انتقال يابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "گاردین" در گزارشی نوشت: نگرانی هایی در مصر وجود دارد که کودتا انقلاب این کشور را نابود کرده، و مسیر حرکت دمکراتیک و عدالتخواهانه مردم را تغییر داده باشد .. به صورتیکه بهار در کشورهای عربی به زمستان تبدیل شده است.

نویسنده این مطلب تأکید کرد: دستگاه نظامی مصر با منحل کردن پارلمان و گسترش اختیارات شورای عالی نیروهای مسلح، نماینده کودتا ضد انقلاب است.

گاردین به اخوان المسلمین هشدار داد، موفقیت ارتش مصر در اقدامات خود فقط به ضرر تحولات دمکراتیک در این کشور نیست، بلکه با توجه به جایگاه مصر در منطقه، به کل خاورمیانه ضربه وارد می کند .. این روزنامه به "محمد مرسی" رییس جمهور مصر توصیه کرد با همکاری با اقشار مختلف در این کشور، به مبارزه و مقابله با نظامیان و سلطه آنها بر کشور بپردازد.

گاردین با تأکید بر حیاتی بودن انتشار انقلاب مصر، ادامه داد: رژیم های دیکتاتوری در عربستان و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس که از سوی غرب حمایت می شوند، طی 18 ماه گذشته محور حملات برای مانع تراشی و یا ناکام گذاشتن قیام ها و انقلابهای مردمی بوده اند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها