كارشناس ترك:

ترک ها با سیاست های ضد سوری اردوغان مخالف هستند

 ترک ها با سیاست های ضد سوری اردوغان مخالف هستند
چهارشنبه 7 تير 1391 - 11:35

العالم،استانبول - يك كارشناس ترك با تاکيد بر اينکه غرب از اقدام مسلحانه تركيه عليه سوريه حمايت نمي کند، از مخالفت مردم ترکيه با سياست هاي مداخله جويانه اين کشور در سوريه خبر داد.

"فايق بولوت" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: موضع ناتو در قبال سرنگوني جنگنده تركيه در جهت جلب رضايت این کشور و قابل پیشبینی بود؛ غرب آماده دخالت نظامي در سوريه نيست و هدف از تهديدات رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در پارلمان اين كشور جلب حمايت افکار عمومی از مواضع و سياست هايش در سوریه است.

کارشناس ترک تاكيد كرد که اردوغان به خوبي مي داند كه هرگونه حمله نظامي به سوريه، ريسكی خطرناك و دامي بزرگ است كه پيامدهاي آن تنها متوجه دو كشور نخواهد بود، بلكه ايران، روسيه، حتي كردها و مخالفان ترك را نيز درگير خواهد كرد.

بولوت با بيان اينكه تصميم گيري درباره حمله به سوريه بايد با موافقت پارلمان و با موافقت همه احزاب تركيه صورت گيرد ، تاكيد كرد حمله به سوريه پيامدهاي وخيمي را در برخواهد داشت.

كارشناس مسائل تركيه همچنين، گفت: مخالفان ترك با اقدام اين كشور براي واكنش نظامي در اقدام سوريه مبني بر سرنگون كردن جنگنده تركيه مخالفت كردند و حل و فصل اين قضيه را از راه هاي سياسي و ديپلماتيك خواستار شده اند.

بولوت تصريح كرد: تركيه درچارچوب پايبندي خود به اصول و قوانين ناتو نمي تواند بدون حمايت نظامي غرب، جنگی را  عليه سوريه را شروع كند.

اين كارشناس مسائل تركيه گفت: اين باور وجود دارد كه دولت تركيه در امور سوريه دخالت و از مخالفان مسلح حمايت مي كند که ملت تركيه با اين سياست دولت آنكارا مخالفند.

26-22:41

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها