بر خلاف بحران قطع روابط اعلام شد؛

امضای قرارداد نفتی قطر و امارات؛ ابوظبی تکذیب کرد

امضای قرارداد نفتی قطر و امارات؛ ابوظبی تکذیب کرد
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:46

گروه شرکت‌های ملی نفت قطر با نام «قطر للبترول» امروز از امضای قرارداد با ابوظبی به منظور توسعه و راه‌اندازی میدان نفتی دریایی مشترک خبر داد.

العالم - آسیا

گروه شرکت‌های ملی نفت قطر تحت عنوان «قطر للبترول» امروز سه‌شنبه از امضای قرارداد امتیازی (فرانشیز) با ابوظبی خبر داد در حالیکه روابط دیپلماتیک دو کشور از حدود 9 ماه قبل قطع شده است.

«أسعد شریده الکعبی» رئیس اجرایی این مجموعه نفتی در بیانیه‌ای از امضای توافقنامه با ابوظبی با هدف راه‌اندازی و توسعه میدان نفتی البندق برای چندین سال ابراز خرسندی کرد.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در شورای عالی نفت ابوظبی امضای این قرارداد با قطر را تکذیب کرد و گفت که هیچ امتیازی به شرکت «قطر للبترول» ارائه نشده است.

خبرگزاری امارات (وام) به نقل از این منبع گزارش داد: «میدان بندق بر اساس موقعیت جغرافیایی به طور مساوی به ابوظبی و قطر تعلق دارد و بیش از چهار دهه است که توسط مجموعه ژاپنی اداره می‌شود و اخیرا نیز قرارداد آن از سوی دولت‌های مربوطه با ژاپن تمدید شد و هیچ تماس مستقیمی با طرف قطری گرفته نشد بلکه تماس‌ها فقط با طرف ژاپنی بود.»

روابط چهار کشور (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر از حدود 9 ماه قبل قطع شده است و این کشور بر خواسته‌های 13‌گانه خود از قطر از جمله کاهش روابط با ایران به عنوان پیش‌شرط ازسرگیری این روابط تأکید دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها