استفاده موساد از بحران سوريه براي ترور مسوول نظامی حماس

استفاده موساد از بحران سوريه براي ترور مسوول نظامی حماس
جمعه 9 تير 1391 - 13:04

ناظران سياسي سوري و فلسطيني تاكيد كردند كه مزدوران سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) با سوء استفاده از بحران امنيتي حاكم در سوريه، كمال حسين غناجه از مسوولان نظامي حماس را در سوريه ترور كردند.

رژيم صهيونيستي با استفاده از ناآرامي ها در سوريه چهارشنبه (7تيرماه) كمال حسين غناجه مسئول نظامي جنبش حماس را در اطراف دمشق ترور كرد.

حيان سلمان پژوهشگر استراتژيك سوريه روز جمعه به شبكه خبري العالم گفت: اين ترور يكي از حلقه هاي زنجيره جنايات باندهاي ايادي رژيم صهيونيستي و غرب است كه از دين، وطن و اخلاق بي بهره اند و هر جنايتي براي آنان به منظور خدمت به منويات صهيونيسم و غرب مباح است.
 
وي افزود: سوريه، نگين مقاومت در منطقه است لذا از خارج به افراد مسلح دستور داده شده تا به ايجاد بحران و مشكل در اين كشور بپردازند.
 
ابواحمد فواد معاون مسئول جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز در اين باره به العالم گفت: اين شهيد تحت تعقيب موساد بود تا اين كه شرايط سوريه زمينه ترور وي را فراهم كرد.
 
وي افزود: اطلاعات موجود نشان مي دهد شيوه ترور اين فرد همان شيوه ترورهاي موساد است.
 
افراد مسلح با ورود به منزل كمال حسين غناجه در منطقه قدسيا در شمال غرب دمشق، وي را خفه كرده و براي از بين بردن آثار جنايت، منزل را به آتش كشيدند.
   
غناجه مسئول واردات سلاح به غزه و يكي از معاونان محمود المبحوح بود كه در ژانويه 2011 در يكي از هتل هاي دبي توسط مزدوران رژيم صهيونيستي ترور شد.
 
حماس و ساير گروه هاي فلسطيني در دمشق، موساد را عامل اين ترور مي دانند.
 
شيوه ترور نشان مي دهد موساد با استفاده از عواملش در سوريه دست به چنين اقدامي زده است به ويژه كه غناجه در منطقه قدسيا كه افراد مسلح بر آن سيطره دارند، زندگي مي كرد.
129-11:40

پربیننده ترین خبرها