کاخ سفید اخبار مربوط به احتمال برکناری مک‌مستر را رد کرد

کاخ سفید اخبار مربوط به احتمال برکناری مک‌مستر را رد کرد
جمعه 25 اسفند 1396 - 13:15

سخنگوی کاخ سفید به خبر برکناری احتمالی مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

العالم _ آمریکا

 سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید خبر روزنامه آمریکایی درباره برکناری احتمالی ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ را رد کرد.

روزنامه «واشنگتن پست» بامداد جمعه در گزارشی ادعا کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از برکناری رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور تصمیم گرفته است ژنرال «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی خود را نیز برکنار کند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت، ترامپ تصمیم خود برای برکناری مک‌مستر را گرفته اما اعلام این خبر را به تاخیر انداخته چراکه می خواهد این روند تغییر به آرامی صورت گیرد و اخراج ژنرال آمریکایی نیز باعث تحقیر او نشود.

واشنگتن پست برای صحت ادعای خود به اطلاعات حاصله از پنج منبع استناد کرده است. روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز این گزارش را تایید اما اعلام کرد زمان اعلام آن نامشخص است اما در چند ماه آینده این اتفاق به وقوع خواهد پیوست.

با این حال «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره اخراج ژنرال مک‌مستر را رد کرد.

سندرز در توئیتی نوشت: «با رئیس جمهور ترامپ و ژنرال مک مستر صحبت کردم. برخلاف گزارش های منتشرشده، آنها روابط کاری خوبی دارند و تغییری در شورای امنیت ملی کشور نخواهیم داشت.»

در صورت اخراج مک مستر، دومین جدایی بزرگ در دولت ترامپ طی چند روز اخیر رقم خواهد خورد.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پیامی توئیتری کنار گذاشته شدن «رکس تیلرسون»، وزیرخارجه این کشور را اعلام و «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» را جایگزین رئیس پیشین شرکت نفتی «اکسان موبیل» کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها