لاریجانی در دیدار وزیرخارجه عمان :

مسئله موشکی ایران قابل مذاکره نیست

مسئله موشکی ایران قابل مذاکره نیست
شنبه 26 اسفند 1396 - 22:43

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی نباید مسئله موشکی ایران را با برجام یکی کنند و باید بدنبال انجام تعهدات خود و آمریکا نسبت به این توافق باشند.

العالم-ایران/سیاسی 

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی خانه ملت ، اقای لاریجانی امروز بعدازظهر­ در دیدار با یوسف بن علوی وزیرخارجه عمان، گفت: نقش عمان و سلطان قابوس درمنطقه همیشه مفید و مثمرثمر بوده است و بین دوکشور ایران و عمان همیشه رابطه دوستانه و صمیمانه ای برقرار بوده است.

وی افزود:­ شرایط امروز منطقه در حالت ناآرامی قرار دارد و کشورهای منطقه و سایر کشورها باید به این مسئله آگاه باشند که نباید به این شرایط دامن زد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اکنون که مسئله موشکی ایران باعث دغدغه خاطر برخی از کشورها شده است باید گفت که دلیل این همه هراس چیست و این تکنولوژی موشکی از 30 سال پیش در اختیار ما قرار دارد و مسئله جدیدی نیست و نکته بعدی اینکه جمهوری اسلامی ایران به سوی کدام کشور موشک پرتاب کرده است.

وی تاکید کرد: حضور ایران درکشورهایی مانند عراق و سوریه به درخواست خود دولتها و برای کمک به آنها بوده است و همیشه هم راه حل سیاسی را برای رفع مشکلات پیشنهاد داده است.

لاریجانی درخصوص برجام تاکید کرد: ایران نسبت به این توافقنامه پایبند بوده است و این تعهد تازمانی پابرجا خواهد بود که طرف های دیگر نیز به تعهدات خود پایبند باشند.

وزیر خارجه عمان: تاکید بر لزوم ارتقا سطح روابط اقتصادی و تجاری

همچنین دراین دیدار وزیر خارجه عمان گفت: زمینه های مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد و باید سطح این روابط مانند روابط سیاسی افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورها از سیاست های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند اما برای این دلهره دلیلی وجود ندارد زیرا در چنین شرایط بحرانی که بر منطقه حاکم است، ایران حق دارد که­ برای حفظ امنیت کشورش قدرت نظامی داشته باشد.

یوسف بن علوی افزود: درخصوص حضورجمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز بارها تاکید داشته ایم که هیچ کشوری نمی تواند بدون درخواست و میل دولت آن کشور در آنجا نیرو داشته باشد و­ ایران برای کمک و به درخواست خود آن دولت در آنجا حضور دارد.

وزیرخارجه عمان گفت: ما هم معتقدیم که باید مسائل را از طریق مذاکرات سیاسی حل کرد و نظامی گری و کشتار مردم بی گناه نمی تواند به ایجاد صلح و آرامش در جهان کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا کشورهایی که جنگ را راه حل رفع مناقشات می دانند از روش های دیگری برای حل آن استفاده نمایند و با کمک یکدیگر تروریسم را نابود کنند.

وزیر خارجه عمان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، تصریح کرد: کشور عمان علاقمند است که­ سطح روابط بازرگانی خود را با ایران افزایش دهد­و از طریق گسترش خطوط ریلی، سطح مبادلات اقتصادی را بالا ببرد.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها