روحانی انتصاب مجدد مرکل به صدراعظمی آلمان را تبریک گفت

روحانی انتصاب مجدد مرکل به صدراعظمی آلمان را تبریک گفت
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 18:15

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک چهارمین دور انتصاب آنگلا مرکل به سمت صدراعظم جمهوری فدرال آلمان، تاکید کرد که روابط دیرینه ، دوستانه و سازنده تهران – برلین، فرصت مناسبی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات مشترک فراهم کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی در پیام تبریک به آنگلا مرکل ضمن آرزوی موفقیت برای وی آورده است: بر این باورم روابط دیرینه، دوستانه و سازنده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، فرصت مناسبی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین دو کشور در اختیار قرار داده است . 
رئیس جمهوری در بخش دیگر از پیام خود اظهار کرد: انتظار می رود با تکیه بر ظرفیت های متنوع موجود و نیز در سایه تجارب ارزشمند سرکار عالی، در دوره جدید نیز شاهد گسترش روزافزون روابط دوجانبه مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک باشیم. 
روحانی اضافه کرد: در این زمینه، ضمن احترام به نقش سازنده و تاثیرگذار جمهوری فدرال آلمان در مذاکرات برجام ، تداوم این رویکرد را در اجرای کامل و موفقیت آمیز برجام و مقابله با زیاده خواهی نامشروع در این مسیر خواهانم.
رئیس دولت دوازدهم افزود: همچنین با توجه به تهدیدات فزاینده جهانی در حوزه هایی چون محیط زیست ، تروریسم ، بحران های منطقه ای و یکجانبه گرایی ، ادامه مساعی مشترک دو کشور در حوزه های منطقه ای و بین المللی نیز امکان پذیر به نظر می رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها