کارشناس سیاسی عراقی مطرح کرد:

فتواهای تکفیری عامل ناامنی در عراق

فتواهای تکفیری عامل ناامنی در عراق
چهارشنبه 14 تير 1391 - 05:59

يک كارشناس عراقي با اشاره به اينکه ريشه‌هاي خشونت و تروريسم در عراق سياسي است، تصريح کرد که طرح‌هاي منطقه‌اي و فتواهاي تكفيري در پس پرده انفجارهاي اين کشور وجود دارد.

"سعيد الجياش" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به تاثیر تحولات سیاسی بر اوضاع امنيتي عراق، گفت: نهادهاي امنيتي عراق در شرايط پيچيده کنونی و با وجود فعاليت‌هاي القاعده و پسمانده‌هاي رژیم بعث دستاوردهاي چشم‌گيري داشته‌اند.
 اين كارشناس سياسي عراق تصريح كرد: طرح‌هاي منطقه‌اي و تكفيري‌ها در پس پرده تروريسم در عراق قرار دارند؛ تروریست ها امروزه مراکز پر جمعيت مانند بازارها را هدف قرار مي‌دهد و نيروهاي امنيتي طي روزهاي گذشته توانسته اند برخي افراد و سران القاعده را در جنوب و مناطق ديگر بازداشت كنند.
وي با اشاره به اینکه بدون وجود ثبات در عرصه سياسي، امنيت برقرار نخواهد شد، تصریح کرد: اختلاف‌هاي سياسي مستقيما بر عرصه امنيت تاثيرگذاشته است، ريشه‌هاي خشونت در عراق سياسي است و اسامي افراد برجسته‌اي مانند الداینی نماینده پیشین مجلس ، عدنان الدلیمی نماینده مجلس و رئیس جبهه توافق و طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق در این میان مطرح است.

 سعيد الجياشي از دستگاه‌هاي امنيتي خواست در نهايت آمادگي كامل باشند و براساس تحركات دشمن عمل كنند.
وي تصريح كرد: دشمن براي ايجاد فتنه مذهبي تلاش مي‌كند، هدف از آن جلوگيري از  ایفای نقش عراق در منطقه است زیرا برخي كشورهاي منطقه از فعاليت سياسي عراق راضی نیستند.

روز گذشته در یک رشته انفجار در عراق قریب به 30 تن کشته و دهها تن زخمی شدند.، هدف این دو انفجار، زائران شیعه بود که به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان به کربلاي معلي سفر کرده بواند.






پربیننده ترین خبرها