بشاراسد: ماهیت واقعی اردوغان فاش شد

بشاراسد: ماهیت واقعی اردوغان فاش شد
چهارشنبه 14 تير 1391 - 13:19

رييس جمهوري سوريه اظهار داشت:نمايش تبليغاتي اردوغان در برخورد با مسئله کشتي "مرمره" و موافقت وي با استقرار سپر دفاع موشکي آمريکا در ترکيه که تنها هدف آن حمايت از صهيونيست هاست ،ماهيت واقعي او را فاش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم بشار اسد در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت ترکیه با بیان اینکه نخست‌وزیر ترکیه اهداف فرقه‌ای دارد و روابط برادرانه را به دخالت در امور سوریه تبدیل کرد، گفت: «ترکیه از تروریست‌های سوریه حمایت لجستیک می‌کند».

بشار اسد در این مصاحبه که بخش دوم آن امروز منتشر شد، ترکیه را که خواستار کنار رفتن او از قدرت شده بود، به دخالت نکردن در امور داخلی کشورش فراخواند.

اسد گفت: تمایل ترکیه به تلاش برای دخالت در امور داخلی سوریه متاسفانه این کشور را در موضعی قرار داده است که ترکیه اکنون یک طرف دخیل در همه اقدامات خونین (سوریه) شده است.

وی تاکید کرد: ترکیه همه نوع حمایت لجستیک را از تروریست‌هایی که مردم مرا کشتند، کرده است.

بشار اسد در این مصاحبه همچنین در خصوص رجب طیب اردوغان که تاکنون بارها با شدت به سیاست دمشق حمله کرده است، اعلام کرد که وی طبق اهداف فرقه‌ای عمل می‌کند که این کار نزاع در سوریه را تشدید می‌کند.

بشار اسد در بخش اول مصاحبه که دیروز منتشر شد، گفته بود که آرزو می‌کند اتفاقی که برای جنگنده ترکیه افتاد برای هیچ هواپیمای غیرمتخاصم دیگری نیفتد.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که دولت رجب طیب اردوغان روابط برادرانه را به رابطه دخالت مستقیم [در امور داخلی سوریه] تبدیل کرده است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: سوریه در مقام یک کشور مستقل که به خود و حاکمیت خود احترام می‌گذارد، این دخالت را رد می‌کند و نمی پذیرد که کسی در امور داخلی این کشور دخالت کند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها