ادعای جالب یک کارشناس آمریکایی:

آمریکا جزایر سه گانه را به امارات بر می گرداند!

آمریکا جزایر سه گانه را به امارات بر می گرداند!
چهارشنبه 14 تير 1391 - 16:27

برگزاري رزمايش پيامبر اعظم7 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران، بازتاب‌هاي متعددي در ميان کشورهاي منطقه و فرامنطقه‌اي داشته است، به گونه‌اي که بسياري را عصباني کرده و باعث افزايش قيمت نفت شده است.

یک كارشناس آمريكائي که با شبکه خبری العالم مصاحبه کرده است، گوشه‌ای از عصبانیت خود از این رزمایش را در خلال گفتار خود اعلام و با اذعان به انگيزه سياسي غرب از تحريم ايران گفت: غرب براي اجبار تهران به متوقف كردن برنامه هسته‌اي خود ايران را تحريم كرده است و اولويتش در تعامل با برنامه هسته‌اي ايران حل مسالمت آميز است!

ديويد بلوك پژوهشگر مركز امور خاورميانه در واشنگتن امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم به مانور موشکی سپاه اشاره کرده و آن را با عینک سیاست نگاه کرد و گفت: همه اين مانورها نوعي بازي ديپلماتيك و سياسي است و ذاتاً مانورهاي نظامي نيست .

بلوك برنامه هسته‌اي ايران را نظامي توصيف كرد و گفت : نحوه تعامل آمريكا، غرب و سازمان ملل متحد با برنامه هسته‌اي نظامي ايران تعامل مسالمت آميز است و حل مسالمت آميز اين مساله اولويت مثلث آمريكا، غرب و سازمان ملل است.

اين ادعا در حالي توسط این کارشناس آمریکایی بیان می‌شود كه هيچ يك از گزارش هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي انحرافي را در برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران نشان نداده و آنچه توسط غرب بیان می‌شود ساخته و پرداخته ذهن خود آنهاست.

بلوک در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی به احتمال وقوع جنگ هم اشاره کرد و با بیان اینکه اگر ايران تلاش كند كه تنگه هرمز را مسدود كن، بدون شك اين امر باعث وقوع جنگ در خليج (فارس) خواهد شد، به این موضوع نپرداخت که در صورت وقوع جنگ، شعاع آن تا به کجا کشیده خواهد شد و ایران این توان را دارد که تمام چاه‌های نفت و همچنین مراکز نظامی غرب در منطقه را آماج موشک‌های خود قرار داده و عملاً سرزمین سوخته دست غربی‌ها را بگیرد.

اما وی همان پیش‌بینی مراکز جنگ طلب غربی را مطرح کرد و با بیان این موضع که ما پيش بيني مي‌كنيم كه مدت چنين جنگ احتمالي بسيار كوتاه خواهد بود زيرا سازمان ملل و آمريكا بر نيروهاي ايراني در خليج (فارس) پيروز خواهند شد، اضافه کرد که آنها قادر به دفاع از حاكميت اعراب و آزادي حمل و نقل آنها در خليج (فارس) خواهند بود!

البته کارشناسان نظامی آمریکایی خود در شبیه سازی‌هایی که از جنگ با ایران کرده‌اند گفته‌اند که ایران می‌تواند در کمتر از یک ساعت 80درصد توان دریایی کشورهای عربی و غربی را غرق و تمام پایگاه‌های نظامی این کشورها به همراه متحدان منطقه‌ای آن را نابود کند.

گفتنی است که هيچ يك از مسئولان ايراني زماني را براي بستن تنگه هرمز معين نكرده‌اند ولي اعلام مي كنند در صورتي كه تحريم نفت ايران در اروپا باعث شود منافع جمهوري اسلامي ايران با خطر جدي و واقعي مواجه شود، بستن تنگه هرمز يكي از گزينه هاي احتمالي تهران خواهد بود .

اين كارشناس آمريكائي در ادامه گفت: تهديد مكرر ايران به بستن تنگه هرمز تهديد حاكميت اعراب در خليج (فارس) محسوب مي شود و ايران تلاش مي‌كند كه منافع اعراب در خليج (فارس) را به نفع خود رقم بزند!

بلوك در ادامه سخنان جالب توجه و عجیب خود گذری هم به ادعای ارضی اماراتی‌ها علیه خاک جمهوری اسلامی ایران کرد و گفت: تهديد ايران به بستن تنگه هرمز جدي نيست زيرا درپي بسته شدن تنگه هرمز جنگ كوتاهي براي آزادسازي خليج (فارس) از تسلط ايران خصوصا آزادسازي جزاير امارات از اشغالگري ايران درخواهد گرفت.

هر چند مشخص نیست اطلاعات نظامی این کارشناس آمریکایی از کجا می‌آید اما به گفته منابع مطلع اگر برآوردهای آمریکا و اعراب از توان ایران در این اندازه باشد، موجودیتی بنام امارات باقی نخواهد ماند که بخواهد ادعای ارضی علیه ایران داشته باشد.

ايران پيوسته امارات را به مذاكرات دوجانبه براي رفع سوء تفاهم درباره جزاير سه گانه فرامي خواند  و اعلام مي كند كه همه مدارك موجود مالكيت ايران بر جزاير سه گانه را ثابت مي كند.

این کارشناس آمریکایی در پایان افزود تحريم‌هاي غربي و بين‌المللي عليه ايران به علت برنامه هسته‌اي نظامي ايران است و تهديدي براي امنيت و ثبات ايران و مشروعيت نظام آن نيست.

MKH-3-22:45

پربیننده ترین خبرها