فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن وارد صنعا شد

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن وارد صنعا شد
شنبه 4 فروردين 1397 - 21:23

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، برای دیدار با مقامات این کشور وارد صنعا شد.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، قرار است گریفیتس با مقام های جنبش انصارالله و حزب کنگره ملی یمن در خصوص موضوع برگزاری دور چهارم مذاکرات صلح با هدف پایان جنگ در یمن دیدار کند.

بهمن ماه سال گذشته مارتین گریفیتس به‌عنوان نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن به جای اسماعیل ولدالشیخ تعیین شد.

نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن طی روزهای گذشته با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در ریاض در خصوص آغاز مذاکرات صلح گفت و گو کرده بود.

مارتین گریفیتس پیش تر گفته بود برای اجرای روند سیاسی جامع در یمن اقدام خواهد کرد و وعده داده بود که تمام طرف های درگیر در بحران یمن را برای اجرای روند سیاسی در این کشور وارد تعامل خواهد کرد.

آخرین دور مذاکرات صلح طرف های یمنی 6 آگوست 2016 زیر نظر سازمان ملل متحد به مدت 90 روز در کویت انجام شد که به دلیل کارشکنی عربستان سعودی این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن هفته گذشته گفته بود: ما برای رسیدن به تفاهم با طرف مقابل در طی مذاکرات صلح نهایت همکاری را کردیم اما متجاوزان نپذیرفتند. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در دیدار با هانس پیتر فرستاده ویژه وزیر خارجه سوئد در صنعا صحبت کرد گفته بود: موفقیت «مارتین گریفیتس» بستگی به بیطرفی و تعیین چهارچوب مشخص برای گفت وگوی صلح از سوی وی دارد.

عربستان سعودی به همراه چند کشور در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیش تر از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود.

بسیاری از سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر از کشورهای اروپایی و آمریکا خواسته اند تا برای توقف جنایات عربستان سعودی علیه یمن از فروش سلاح به این کشور خودداری کنند.

پربیننده ترین خبرها