عقب نشینی اسراییل از تهدید ایران پس از رزمایش پیامبر اعظم 7

عقب نشینی اسراییل از تهدید ایران پس از رزمایش پیامبر اعظم 7
يکشنبه 18 تير 1391 - 06:05

رزمايش پيامبر اعظم 7 که اقتدار و توانمندي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را در حفظ نظام و مردم در برابر تهديدات قهرآميز دشمنان به نمايش گذاشت، رژيم صهيونيستي را در زمينه هرگونه اقدام تجاوزگرانه عليه ايران به تعلل واداشت.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی همزمان با تصاویری که از مراحل مختلف رزمایش پیامبر اعظم 7 از این کانال پخش می شد گفت: ایران در پاسخ به اقدام اروپا در تحریم نفت، رزمایش نظامی گسترده پیامبر اعظم 7 را برپا کرد.

وی افزود: ایران در این رزمایش انواع مختلف موشکهای شهاب و فاتح 110 و زلزال را بکار گرفت.

این گزارشگر اسراییلی گفت: حزب الله لبنان نیز صدها موشک فاتح 110 و زلزال ساخت ایران را در اختیار دارد.

در همین حال کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات سردار "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوا فضای سپاه را در این زمینه پخش کرد.

سردار حاجی زاده گفت: ما انواع موشکهای دور برد، میان برد و کوتاه برد را در این رزمایش بکارگرفتیم.

گزارشگر اسرائیلی گفت: ایرانیها از آغاز رزمایش تا کنون موشک سجیل را به نمایش نگذاشتند.کارشناسان ایرانی در صدد پیشرفت و ارتقای عملکرد این سامانه موشکی هستند.

وی افزود: هدف ایران از برگزاری این رزمایش نمایان ساختن اقتدار رزمی و نظامی سپاه پاسدران است.

گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت: همزمان با اقدام اروپا در اجرای طرح تحریم صادرات نفت ایران، صد نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بستن تنگه هرمز را خواستار شدند. آمریکاییها نیز در پی مطالبات اخیر نمایندگان مجلس ایران، جنگ افزارهای خود را در منطقه گسترش دادند.

گزارشگر اسرائیلی افزود: یک مقام عالی رتبه آمریکایی اخیرا عنوان کرد "بهتر است ایرانیها فکر بستن تنگه هرمز را رها کنند".

تلویزیون اسرائیل در همین حال بخشی از اظهارات "رامین مهمان پرست" سخنگوی وزارت امور خارجه را در این زمینه پخش کرد که در تناقض با القائات این شبکه است.

مهمان پرست تصریح کرد: تمام اقتدار خود را برای بکارگیری شرایط مناسب در حفظ امنیت خلیج فارس و عبور و مرور انرژی بکار خواهیم گرفت.

گزارشگر اسرائیلی گفت: در بهبوهه این تهدیدات به نظر می رسد نشست جدیدی میان ایران و گروه 5+1 در استانبول در خصوص برنامه هسته ای ایران برگزار شود.

وی افزود : معلوم نیست تحریم های اقتصادی علیه ایران در زمینه توقف فعالیت هسته ای این کشور تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟

هفتمين رزمايش موشكي سپاه با نام رزمايش پيامبر اعظم(ص)7 ظهر روز چهارشنبه (14 تیرماه) به پايان رسيد.

در اين رزمايش سه روزه، ده ها فروند موشك از انواع شهاب 1، 2، 3، خليج فارس، فاتح 110، قيام، تندر و زلزال شليك و بسياري از آنها پايگاه نظامي شبيه سازي شده دشمنان فرامنطقه اي در كوير سمنان را به طور كامل نابود و منهدم كرد.

در اين رزمايش همچنين جنگنده ها و پهپادهاي سپاه پس از اصابت موشك ها به اين پايگاه، نقاط ديگر آن را بمباران كردند.

در اين رزمايش از موشك هاي با برد 2000 كيلومتر نيز استفاده شد اما به دليل فاصله سكوها تا هدف از پيش تعيين شده، تنها از 1300 كيلومتر برد آنها استفاده شد.

پربیننده ترین خبرها