تظاهرات بزرگ پاکستانی ها ضد آمریکا

تظاهرات بزرگ پاکستانی ها ضد آمریکا
دوشنبه 19 تير 1391 - 10:04

نويسنده و تحليلگر سياسي پاكستاني گفت: تظاهرات عظيم معترضان پاکستاني در لاهور عليه بازگشايي مسير کاروان هاي تدارکاتي ناتو به افغانستان فردا (سه شنبه) به اسلام آباد خواهد رسيد.

" فؤاد نصار" روز  دوشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: آمریکا سالهاست به این بهانه که مناطق مرزی پاکستان با افغانستان پناهگاهی امن برای عناصر القاعده و طالبان است، مناطق غیر نظامی را بمباران می کند و  از پذيرش خواسته هاي مردم، دولت و ارتش پاكستان سر باز مي زند.

نويسنده و تحليلگر سياسي پاكستاني، تاكيد كرد : دولت پاكستان براي بازگشایی مسیر کاروان های تدارکاتی ناتو  علاوه بر كمك هاي نقدي، وعده هايي برای بهبود روابط تجاري ميان دو كشور دريافت كرده است؛ اما مردم پاكستان از اقدام دولت این کشور  به شدت خشمگين هستند.

نصار با اشاره به تصمیمات ائتلاف مذهبی سیاسی موسوم به" شورای دفاع پاکستان" و  راهپیمایی عظیم از لاهور تا اسلام آباد، گفت: ده ها هزار تن از مردم پاكستان در اين تظاهرات عظيم که واكنشی به حملات هوايي به غیر نظامیان پاکستانی و بازگشایی مسیر کاروان های تدارکاتی ناتو به افغانستان است، شرکت کرده اند که تا فردا به اسلام آباد می رسند.

وي گفت: در توافقنامه اخير ميان اسلام آباد و واشنگتن اشاره اي به خودداري از حملات هوايي نشده و تنها از دولت پاكستان به سبب كشته شدن نظامیان ارتشی عذرخواهي شده است.

فؤاد نصار، خاطر نشان کرد: پاكستان هفت ماه پيش گذرگاه هاي مرزي خود را در اعتراض به کشته شدن 24 نظامی خود در حمله هوایی آمریکایی ها بست و خواستار عذر خواهی این کشور  شد؛ آمريكا در پايان به اين خواسته پاكستاني ها تن داد و عذرخواهي كرد اما حملات هوايي نيروهاي آمريكايي همچنان در مناطق قبیله ای ادامه دارد و در اين حملات تفاوتی ميان نظاميان و غيرنظاميان نیست.

فؤاد نصار در پايان تاكيد كرد: آمريكا بی شرمانه سعي مي كند با پرداخت كمك هاي مالي به دولت پاكستان، دولت را وادار كند که حملات هوايي ضد مردم را ناديده بگيرد.

8-18:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها