کشف میدان عظیم نفتی در سواحل بحرین

کشف میدان عظیم نفتی در سواحل بحرین
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 12:10

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد این کشور که کوچکترین تولید کننده نفت در خلیج فارس محسوب می شود، بزرگترین میدان نفتی خود از زمان آغاز تولید نفت در سال ۱۹۳۲ را کشف کرده است.

العالم _ بحرین

نفت شیل و گاز طبیعی کشف شده در این میدان نفتی که در نزدیکی سواحل غربی این کشور جزیره ای قرار دارد «در مقایسه با ذخایر موجود بحرین بسیار عظیم تر است.»

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بحرین در حال حاضر روزانه حدود 45 هزار بشکه نفت از میدان نفتی بحرین تولید می کند و در درآمد حاصل از یک میدان دیگر با عربستان که روزانه حدود 300 هزار بشکه تولید دارد سهیم است.

بحرین در حالی میدان فراساحلی را کشف کرده که قصد دارد ظرفیت تولید میدان بحرین را تا پایان دهه جاری میلادی به 100 هزار بشکه در روز برساند. بحرین هم اکنون عضو توافق کاهش تولید میان اوپک و روسیه است.

شیخ محمد بن خلیفه، وزیر نفت بحرین گفت: «برآوردهای اولیه نشان می دهد که حجم ذخایر این میدان کشف شده قابل توجه است و در بلند مدت می تواند برای استخراج نفت و گاز در مناطق عمیق مورد استفاده قرار گیرد.» بحرین قصد دارد روز چهارشنبه جزئیات بیشتری در مورد وسعت و قابلیت استخراج انرژی از این میدان منتشر نماید.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها