موج گسترده اعتراضات به تجاوز یک عنصر ائتلاف سعودی به یک زن یمنی

موج گسترده اعتراضات به تجاوز یک عنصر ائتلاف سعودی به یک زن یمنی
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 18:07

طیف‌های سیاسی و مدنی و وزارت اوقاف و برخی از تشکلهای مردم نهاد ضمن محکومیت شدید تجاوز یک عنصر ائتلاف سعودی به یک زن یمنی در استان الحدیده، شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول چنین جنایاتی عنوان کردند.

العالم _ یمن

کمیته مردمی زنان یمن تجاوز یکی از مزدوران سودانی به یک زن یمنی را به شدت محکوم کرد.

مرکز اطلاع رسانی «انصار الله» اعلام کرد که این مزدور حاضر در ائتلاف سعودی علیه یمن به یک زن در منطقه «الخوخه» واقع در استان «الحدیده» تجاوز کرده است.

این کمیته تأکید که عناصر سودانی «الجنجوید» به اقدامات زشت و غیر اخلاقی از جمله تجاوز به زنان و ریختن آبروی مردم شهره هستند.

الجنجوید یا «جنجاوید» در زبان سودانی به معنای مرد مسلح سوار بر اسب است. عناصر این گروه به وفور در منطقه «دارفور» سودان مستقر هستند.

کمیته ملی زنان یمن از نهادهای سازمان ملل مهتم به حقوق بشر و زنان خواست که بیانیه ای صادر کرده تا این جنایت زشت را که مزدوران کشورهای عضو ائتلاف سعودی مرتکب شده اند، محکوم کنند.

کمیته مذکور همچنین خواستار تحقیقات بین المللی بی طرف شد تا پرده از این جنایت برداشته شود و کسانی که مرتکب آن شده اند، بازخواست شوند.

هیئت زنان یمن در واکنش به این تجاوز، خواستار برگزاری تظاهراتی در منطقه «باب الیمن» شهر صنعا شدند.

در همین راستا، وزارت اوقاف و ارشاد یمن امروز در صنعا و در واکنش به این جنایت، تجمع اعتراضی برگزار کرد.

تظاهرات کنندگان این جنایت وحشیانه را که نافی و ناقض همه مسائل اخلاقی و اصول و ارزشهای انسانی است، محکوم و اعلام کردند که سازمان ملل مسئول جنایات مزدوران ائتلاف سعودی است.

این افراد همچنین تصریح کردند باید کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب میشوند، محاکمه کنند.

در این تظاهرات بیانیه ای صادر شد که در آن از شواری امنیت و سازمان ملل خواسته شد که محاصره را لغو و تمامی اقدامات غیر اخلاقی کشورهای متجاوز به یمن و مزدوران آنان را متوقف کنند.

خبرگزاری «سبأ» یمن گزارش داد که نهادهای مدنی نیز ضمن محکومیت این تجاوز، سازمان ملل را مسئول ارتکاب جنایات و اقدامات غیر انسانی در یمن عنوان کردند.

طیفهای سیاسی مخالف ائتلاف عربستان در استان الحدیده نیز این جنایت را محکوم و تأکید کردند که این تجاور در واقع تجاوز به آبروی همه مردم یمن بود.

این طیفها از احزاب، نهادهای سیاسی و فراکسیونهای ملی گرای حاضر در این استان خواستند که در راهپیماییها و تظاهراتی که در محکومیت این جنایت در این استان برگزار میشود، شرکت کنند.

طیفهای سیاسی الحدیده از جوانان یمنی خواستند که برای دفاع از خاک و آبروی خود عازم جبهه های نبرد با مزدوران ائتلاف سعودی شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها