صربستان انگلیس را برای خروج دیپلمات های روسی ناامید کرد

صربستان انگلیس را برای خروج دیپلمات های روسی ناامید کرد
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 20:46

ایویتسا داچیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان با اشاره به اینکه انگلیس از این کشور خواستار خروج دیپلمات های روسی شده بود، تاکید کرد که صربستان دیپلمات های روسی را اخراج نخواهد کرد.

العالم- اروپا 

وزیر خارجه صربستان در برنامه تلویزیون «پینک» این کشور با اشاره به اینکه صربستان مایل است روابط خوبی با روسیه داشته باشد گفت که بلگراد دیپلمات های روسی را از صربستان اخراج نمی کند.
داچیچ تایید کرد که هفته گذشته زمانیکه صربستان درگیر اتفاقی بود که در کوزوو رخ داد ( دستگیری مقام صربستانی در کوزوو)، انگلیس از صربستان خواست که بلگراد خط مشی سیاسی را تعیین و دیپلمات روسی را از کشور اخراج کند.
وی گفت: برای انها این مساله مهم است و به موضوع دیگری اهمیتی نمی دهند به همین ترتیب ما هم باید به فکر منافع خود باشیم و مطمئنا صربستان دیپلمات های روسی را اخراج نمی کند.
به گزارش ایرنا، صربستان روابط خوبی با روسیه دارد و تحت هیچ شرایطی حاضر به تیرگی روابط خود با فدراسیون روسیه نیست.
فدراسیون روسیه کشوری است که از منافع صربستان بخصوص کوزوو در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی حمایت می کند.
صربستان همچنین به رغم فشارهای خارجی برای اعمال تحریم بر فدراسیون روسیه حاضر به ملحق شدن کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا نشد.
بیش از 25 کشور از جمله آمریکا و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین ناتو از اخراج بیش از 150 دیپلمات روسی از کشورهای خود به نشانه همبستگی با انگلیس خبر دادند.
روسیه نیز در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از کشورهای غربی 59 دیپلمات از 23 کشور را اخراج کرده است.
سرگئی اسکریپال 66 ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.
انگلیس، روسیه را مسئول مسموم شدن اسکریپال شناخت که از طرف مسکو رد شده است.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها