اذعان آمریکا به ناتوانی تسلیحاتی در برابر روسیه

اذعان آمریکا به ناتوانی تسلیحاتی در برابر روسیه
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 11:55

مقامات نظامی و سیاسی آمریکا سرانجام اذعان کردند که کشورشان تاب مقاومت در برابر سلاح فرا صوت روسیه را ندارد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک آنچه که بیشتر مایه نگرانی مقامات آمریکایی شده است موشک های جدیدی است روسیه و چین در حال آزمایش آنها هستند.

روزنامه "د هیل"، به نقل از مقامات پنتاگون و نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا گفت که روسیه و چین در زمینه صنایع موشکی فراصوت از آمریکا پیش افتاده اند و این بسیار ترسناک است.

این روزنامه به نقل از "جیم انهوف"، عضو کمیسیون نیروهای مسلح آمریکا در سنا نوشت که وی خواستار افزایش بودجه تخصیص یافته برای پیشرفت فناوری صنایع موشکی سلاح های فرا صوت و تسلیحات پدافند هوایی شده و گفته است: "ما در حال حاضر ناتوان و عقب هستیم".

پنتاگون سعی کرده است با اعلام آمادگی برای برخورد با ظهور انواع جدیدی از سلاح در روسیه پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور از نمونه های جدیدی از سلاح های روسیه پرده برداری کرد، "آبروداری" کند.

البته ژنرال "جان هایتن"، رئیس مرکز فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا به کنگره اعلام کرده است که آمریکا در مقابل سلاح های فرا صوتی کاملا بی دفاع است.

"توماس کاراکو"، رئیس پروژه دفاع ضد موشکی در مرکز تحقیقات راهبردی و بین المللی نیز با تأیید این مطلب گفت که آمریکا هیچ امکانی برای ارتقای سلاح های فرا صوتی موجود و ساخت سلاح ضد این نوع سلاح ندارد.

208

پربیننده ترین خبرها