ائتلاف محمود جبریل همچنان پیشتاز انتخابات لیبی است

ائتلاف محمود جبریل همچنان پیشتاز انتخابات لیبی است
چهارشنبه 21 تير 1391 - 15:57

نتايج شمارش آراي انتخابات پارلماني ليبي همچنان از پيشتازي ائتلاف "نيروهاي ملي ليبرال" به رهبري محمود جبريل حکايت مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رهبران  ائتلاف "نيروهاي ملي ليبرال" با وجود پيشتازي و احتمال دست یابی به اکثریت آرا، تاکید می کنند که برای تشکیل دولت وحدت ملي با همه گروه هاي سياسي از جمله اسلامگراها مذاكره خواهند كرد.

"حموده سياله" سخنگوي ائتلاف نيروهاي ملي ليبرال روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما گروه هاي سياسي لیبی  را گروه هایي ملي مي دانيم .

وی با رد اختلافات قومی و مذهبي در اين كشور گفت: ما همه شركای خود را وفادار به ميهن می دانیم، و در زمان تبليغات انتخاباتي نيز اعلام كرديم كه گروه هاي سياسي را به تشكيل دولت وحدت ملي فرا می خوانیم.

با این حال كارشناسان سياسي معتقدند اسلامگراها پيشنهاد محمود جبريل را به علت اختلافات ايدئولوژيك نخواهند پذيرفت.

"احمد العبار" نويسنده مطبوعاتي ليبيایی در مصاحبه با شبكه العالم گفت: اسلامگراها با ائتلاف "نيروهاي ملي ليبرال" همكاري نخواهند كرد زيرا اختلافات ايدئولوژيك عمیقی با يكديگر دارند .

بسياري از تحليلگران معتقدند كه ائتلاف "اتحاد نيروهاي ملي ليبرال"در صورت ناكامي در اتحاد با اسلامگراها، شايد با احزاب كوچك و نمايندگان مستقل پارلمان متحد شود، تا  در دولت وحدت ملی در اکثریت باشد.

 

tt-11-12:09



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها