فشار فعالان حقوق‌بشری بر مکرون در آستانه سفر بن‌سلمان

فشار فعالان حقوق‌بشری بر مکرون در آستانه سفر بن‌سلمان
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 00:28

گروه ها و فعالان حقوق بشری در آستانه سفر ولیعهد عربستان به فرانسه، امانوئل مکرون را تحت فشار قرار می دهند.

العالم – اروپا

به گزارش بخش تصویری رویترز، اورلی پریه AURELIE PERRIER، هماهنگ کننده سازمان عفو بین الملل برای یمن و عربستان در فرانسه در این مورد گفت:  به رغم این شرایط هشدار دهنده فرانسه همچنان اجازه صادرات سلاح به عربستان و تامین سلاح و انعقاد قرارداد جدید در این زمینه و صادرات سلاح به عربستان و امارات می دهد.

به این ترتیب شاهد افزایش گسترده تحویل سلاح فرانسه به عربستان و امارات از آغاز مناقشه یمن در مارس 2015 هستیم.

بندیکت ژانرود BENEDICTE JEANNEROD مدیر دیده بان حقوق بشر در فرانسه نیز خاطر نشان کرد: امیدوارم که چین اقدامی انجام نشود . این اقدام سیلی به صورت غیرنظامیان یمنی است. محمد بن  سلمان نه لیاقت نشان لژیون دونور دارد و نه فرش قرمز. وی تنها شایسته تحریم است.

آنتوان مدلن ANTOINE MADELIN از اعضای فدراسیون بین المللی حقوق بشر در فرانسه نیز تصریح کرد  تصمیم گرفتیم درخواست جمعی را از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مطرح کنیم تا در دیدار با ولیعهد عربستان  توقف جنایات جنگی را در یمن خواستار شود.

آنچه در مورد محمد بن سلمان می توانم بگویم این است که وی امروز یک جنگ سالار ائتلاف عربی و مسئول مستقیم جنایاتی است که در آنجا روی می دهد. در نتیجه وی یک جنایتکار جنگی است که به فرانسه می آید و ما امیدواریم این موضوع در نظر گرفته شود و محمد بن سلمان که مسئول این اقدامات است در دادگاه مستقل محاکمه شود.

پربیننده ترین خبرها