کارشناس عربستانی مقیم لندن:

شيخ نمر ثابت كرد كه حكومت آل سعود ضعيف است

شيخ نمر ثابت كرد كه حكومت آل سعود ضعيف است
پنج‌شنبه 22 تير 1391 - 05:29

لندن(العالم)- کارشناس عربستاني مقيم لندن گفت: شيخ نمر باقر النمر روحاني برجسته عربستاني ثابت كرد كه حكومت آل سعود ضعيف است و مردم مي توانند در مقابل آن بايستند و آن را به چالش بكشانند.

"حمزه الحسن" پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به سوء قصد اخير نيروهاي امنيتي آل سعود به جان شيخ نمر باقر النمر اظهار داشت: حكومت آل سعود به فتنه انگيزي طايفه اي اقدام و ديگران را به فتنه انگيزي تحريك مي كند.

الحسن تاكيد كرد: حكومت آل سعود نمي تواند زندگي شرافتمندانه و كرامت انساني را براي همه شهروندان عربستاني تامين كند.

کارشناس عربستانی مقیم لندن گفت: حكومت آل سعود شيخ النمر را به فتنه انگيزي متهم كرده است و اين اتهامات، اتهاماتي كلي است كه به هر مخالفي وارد مي كنند و آل سعود همواره اتهاماتي چون فتنه انگيزي و مزدوري براي بيگانگان به مخالفان وارد مي كند.

وي تاكيد كرد: حكومت آل سعود و عوامل آن فتنه انگيزي مي كنند و ديگران را نيز به فتنه انگيزي طايفه اي ترغيب مي كنند.

الحسن گفت: آل سعود همان عامل تخريب و فساد در عربستان و در صدر گروه هاي مخالف انقلاب مردمي در همه جهان به ويژه درجهان عرب هستند.

وي تصريح كرد: شيخ النمر محبوبيت بسياري دارد و همه شهروندان و حتي كساني كه با شيخ النمر در شيوه و اسلوب اختلاف دارند ، در هدف با او اختلاف ندارند و در نيات وي ترديد نمي كنند.

الحسن گفت: هيچ كسي ادعاهاي آل سعود مبني بر اين كه شيخ النمر مزدور يك طرف خارجي است ، قبول نمي كند به طوري كه هزاران نفر از مردم عربستان درحمايت از او تظاهرات كرده اند.

کارشناس عربستانی مقیم لندن خاطرنشان كرد: شيخ النمر تلاش كرد تا مشكلات را از راه هاي مسالمت آميز حل كند و مردم عربستان را به سمت مطالبه حقوق خود و عدم استفاده از سلاح سوق دهد تا از جنگ داخلي و طايفه اي در كشور جلوگيري كند.

الحسن افزود: اما حكومت آل سعود مي خواهد كه شيخ النمر را مسئول شكست و ناكامي خود در اصلاحات سياسي و مديريت كشور معرفي كند.

نيروهاي امنيتي سعودي روز يكشنبه (18تيرماه) هنگام بازداشت شيخ نمر خودرو وي را هدف چندين گلوله قرار دادند و سرانجام پس از برخورد خودرويش با ديوار يكي از منازل، شيخ نمر را بازداشت كردند.

به دنبال اين امر شهروندان عربستاني در اعتراض به بازداشت "شيخ نمر آل نمر" از روحانيون برجسته منطقه شيعه نشين شرق اين كشور تظاهرات مسالمت آميز برگزار كردند كه با سركوب شديد نيروهاي سعودي مواجه و دو شهروند معترض در قطيف به ضربه گلوله شهيد و چند تن ديگر نيز زخمي شدند.

18:48 

پربیننده ترین خبرها