ضمن نسل‌کشی خواندن اقدامات میانمار؛

فیلیپین از قصد خود برای پذیرش آوارگان روهینگیایی خبر داد

فیلیپین از قصد خود برای پذیرش آوارگان روهینگیایی خبر داد
شنبه 18 فروردين 1397 - 12:09

رئیس‌جمهور فیلیپین از قصد خود برای پذیرش آوارگان روهینگیایی خبر داد و گفت: اروپا باید در این زمینه کمک کند.

العالم _ آسیا

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین روز پنجشنبه، آنچه که در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا رخ می‌دهد را "نسل‌کشی" خواند.

براساس گزارش «رویترز»، دوترته ضمن ابراز همدردی با مسلمانان روهینگیا از قصد خود برای پذیرش این آوارگان خبر داد و افزود: اروپا باید در این زمینه کمک کند.

وی همچنین اظهار داشت: جامعه بین‌المللی قادر به حل مشکل روهینگیا در میانمار نیست.

به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور فیلیپین، سخنگوی دولت میانمار گفت: دوترته چیزی از میانمار نمی‌داند و همیشه این گونه بی‌پروا صحبت می‌کند.

سازمان ملل و چندین کشور غربی اقدامات میانمار را پاکسازی قومیتی خواندند اما میانمار آن را رد میکند.

از 25 آگوست سال 2017 پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و زنان و کودکانشان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفت که در نتیجه آن نزدیک به 700 هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

بنگلادش و میانمار در تاریخ 23 نوامبر 2017 توافق‌نامه‌ای را به منظور بازگشت آوارگان روهینگیایی امضا کردند که طبق این توافق قرار شد روند بازگشت از 23 ژانویه آغاز شود اما این اتفاق رخ نداد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها