افزایش تلفات حمله شیمیایی تروریست‌ها در «دوما» شرق دمشق

افزایش تلفات حمله شیمیایی تروریست‌ها در «دوما» شرق دمشق
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 10:09

رسانه‌های سوری می‌گویند، گروهک جیش الاسلام که در «دوما» در محاصره‌ است، مانند اقدامات دیگر گروه‌های مسلح در چنین وضعیتی که راهی جز تسلیم یا کشته شدن ندارند، در حال بهره‌برداری از سناریو استفاده از سلاح شیمیایی است.

العالم _ سوریه

پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد امروز (یکشنبه) این اتفاق رخ داد؛ گزارش‌های اولیه از کشته شدن بیش از 70 نفر در حمله مذکور حکایت داشت.

شبکه «الجزیره» صبح امروز یکشنبه اعلام کرد، در این حمله شیمیایی تا کنون 150 غیرنظامی کشته شده‌اند و صدها غیرنظامی دیگر مجروح.

وبگاه «سوریه الان» در گزارشی اعلام کرد، تروریست‌ها جیش‌الاسلام در دوما دچار حالت فروپاشی در برابر حملات ارتش سوریه شده‌اند و منابع رسانه‌ای گروهک جیش‌الاسلام بار دیگر اتهامات مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را به کار برده‌اند تا شاید بتوانند جلوی پیشروی ارتش را بگیرند.

در ادامه گزارش مذکور آمده است؛ ارتش با جدیت و به سرعت در حال پیشروی در این منطقه است و اصلا نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد و اینها همه خبرسازی تروریست‌هاست.

وبگاه مذکور به نقل از یک منبه آگاه اعلام کرد: نمایشنامه‌های استفاده از سلاح شیمیایی و نسبت دادن آن به ارتش سوریه در حالی اجرا می‌شود که این مسئله در دیگر شهرهای غوطه شرقی برای تروریست‌ها و اربابان آنها کارگر نیفتاد و نخواهد افتاد و سوری‌ها مصمم به پایان دادن به تروریسم در هر گوشه از سرزمین خود هستند.

 تروریست‌های جیش‌الاسلام دیروز توافقی که به موجب آن قرار بود از شهر دوما خارج و به سمت جرابلس بروند، نقض کردند و به برخی مناطق در دمشق حمله خمپاره‌ای کردند که طی آنها دهها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دوما آخرین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق است و با خروج تروریست‌ها از این شهر، کل منطقه غوطه شرقی در شرق پایتخت تحت تسلط ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب خمپاره‌پراکنی به پایتخت قطع خواهد شد.

ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور در سال  در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را امحا کرد.

پربیننده ترین خبرها