افزايش ناآرامي ها درعربستان قابل انتظار بود

انتقاد ازسكوت غرب برابرنقض حقوق بشر آل سعود

انتقاد ازسكوت غرب برابرنقض حقوق بشر آل سعود
شنبه 24 تير 1391 - 07:14

قاهره (العالم) ـ فعال مصري از سكوت و برخورد دوگانه غرب در باره نقض حقوق بشر در عربستان انتقاد و پيش بيني كرد كه بر دامنه اعتراضات مسالمت آميز و سطح خواسته هاي مردم در اين كشور افزوده شود.

محسن بهنسي وكيل و فعال حقوق بشري شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: وقوع ناآرامي هاي اخير در عربستان، مورد انتظار بود و با توجه به تداوم سلب شديد آزادي هاي عمومي و ايجاد محدوديت براي مردم و فعالان حقوقي از سوي رژيم آل سعود، بسياري از سازمان هاي بين المللي حقوق بشري پيش بيني كرده اند بر دامنه اين ناآرامي ها در شرق اين كشور افزوده شود.

بهنسي با انتقاد از سكوت غرب به ويژه امريكا درباره نقض فراوان حقوق بشر در عربستان و حساسيت اين كشور به حقوق بشر در ساير كشورها گفت: اين امر نشان دهنده معيارهاي دوگانه در سياست واشنگتن است.

اين فعال حقوق بشري مصري افزود: در چند سال اخير درخواست هاي مردم عربستان براي ايجاد اصلاحات سياسي و دستيابي به آزادي بيان، حق برگزاري تظاهرات و تجمع مسالمت آميز و تشكيل احزاب همچنان ادامه داشته است زيرا شهروندان عربستاني حق دارند كه از حقوق طبيعي شان برخوردار باشند.

بهنسي با انتقاد از اصرار حكومت عربستان بر نقض آزادي ها و عبرت نگرفتن از حوادث و انقلاب كشورهاي عربي تأكيد كرد: جنبش هاي مردمي از چندين سال پيش در عربستان آغاز شده است و بارها نيروهاي حكومت با شهروندان درگير شده و آنها را سركوب كرده اند. همچنين دهها شهروند عربستاني در اين زمينه دستگير و محاكمه شده اند.

فعال مصري در ادامه با تأكيد بر حتمي بودن سقوط حكومت آل سعود فارغ از خشونت و سركوبگري آن، خشونت طلبي و سركوب خونين تظاهرات مسالمت آميز مردم منطقه شرق عربستان و دستگيري علما و شخصيت هاي اين منطقه را به شدت محكوم كرد.

بهنسي فنته انگيزانه بودن خواسته هاي حقيقي و مشروع مردم منطقه شرق عربستان و متهم كردن معترضان به ارتباط با خارج را نفي و تاكيد كرد كه مردم و سازمان هاي حقوق بشري خواستار آزادي زندانيان سياسي، پايان دادن به محاكمه هاي ساختگي و دادن آزادي به شهروندان هستند.
MKH-13-19:08

پربیننده ترین خبرها