پافشاری مصریها بر ضرورت لغو متمم قانون اساسی

پافشاری مصریها بر ضرورت لغو متمم قانون اساسی
شنبه 24 تير 1391 - 15:31

مردم مصر با ادامه تجمعهاي اعتراض آميز خود همچنان بر ضرورت لغو متمم قانون اساسي موقت، و جلوگيري از ورود قوه قضاييه به بازي هاي سياسي تأکيد مي کنند.

" حسن البرنس " نماينده حزب آزادي و عدالت به خبرنگار العالم گفت: مهم ترين خواسته ما ، خودداري قوه قضاييه از ورود به بازی های سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: ما وقايع پيش از برگزاري دادگاه عالي قانون اساسي را از ياد نبرده ايم .. در واقع راي دادگاه عالي ، سه ساعت پيش از تشكيل جلسه دادرسي آماده شده بود، و اين نشان مي دهد كه حكم مزبور كاملا سياسي بوده است.

خبرنگار العالم گزارش داد: دخالت دادگاه عالي قانون اساسي در سياست تا پيش از اين سابقه نداشته است، و اين روند نخستين بار است در مصر اتفاق مي افتد و ادامه این امر چهره قوه قضاييه را به طور كامل خدشه دار می كند.

" وليد حجاج " از فعالان مصری به خبرنگار العالم گفت: متمم قانون اساسی موقت در واقع ابزاری برای اعطای قدرت و اختیارات موازی به شورای نظامی است.

وي افزود: انحلال مجلس، محدود کردن اختيارات رييس جمهور، نظارت شدید بر مجمع موسسان كه از سوی مجلس برای تدوین قانون اساسی تشکیل شده، به هدف سرکوب دستاوردهاي انقلاب است. 

يكي از تظاهرات كنندگان مصري به خبرنگار العالم گفت : متمم قانون اساسی موقت، در واقع اقدامی برای محدود کردن رییس جمهور و ناکام گذاشتن وعده های وی به مردم است.

 

14-01:34



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها