گاردین فاش کرد:

ارتباط نزدیک سران مخالفان سوریه با لابی های آمریکا

 ارتباط نزدیک سران مخالفان سوریه با لابی های آمریکا
يکشنبه 25 تير 1391 - 06:18

روزنامه انگليسي گاردين از ارتباط نزديک سران مخالفان سوريه با لابي هاي آمريکايي، و همکاري آنها از سالها قبل براي براندازي نظام سوريه با زور و اقدام نظامي پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گاردین تأکید کرد: سران مخالفان سوریه با لابی های آمریکایی در ارتباطند و حتی مدتها قبل از تحولات منطقه، به هدف براندازی نظام سوریه از سوی واشنگتن حمایت مالی می شدند.

این روزنامه خاطرنشان کرد، اعضای گروه موسوم به "شورای ملی" مانند "بسمه قضمانی"، "رضوان زیاده"، و "اسامه منج"، ارتباط نزدیکی با لابی های آمریکایی و مراکز مطالعاتی دارند و این مراکز از چندین سال قبل با مخالفان سوریه در ارتباط بوده اند.

گاردین تأکید کرد: چهره های اصلی مخالف سوریه شخصیت هایی هستند که سالها قبل از این کشور طرد شده، و به هدف تضعیف نظام سوریه از سوی واشنگتن حمایت مالی می شوند.

به نوشته این روزنامه، باوجود اینکه دولت آمریکا اعلام نمی کند به دنبال استفاده از زور برای براندازی نظام سوریه است، بیشتر مخالفان خواستار دخالت نظامی در سوریه هستند .. آنها هم پیمانان نومحافظه کاران در آمریکا هستند، همان کسانی که عامل حمله و لشکر کشی به عراق بودند امروز دولت اوباما را به سوی اقدام نظامی در سوریه سوق می دهند.

گاردین افزود: "بسمه قضمانی" که در دفتر اجرایی شورای ملی مسئولیت دارد، از بارزترین حامیان دخالت خارجی در سوریه است، و اخیرا نیز درخواست کرده است که شورای امنیت تحت بند هفتم منشور ملل متحد قطعنامه ای را علیه سوریه صادر کند .. این زن در سال 2005 در مؤسسه آمریکایی "فورد"  در قاهره مدیر بخش همکاری های بین المللی و دولتی بود. در همان سال قضمانی پست مدیریت اجرایی مرکز اصلاح عربی را برعهده گرفت .. این مرکز از سوی بزرگترین گروه های فشار آمریکایی هدایت می شود و شخصیت های اطلاعاتی و امنیتی و سیاسی آمریکایی در آن فعالیت دارند. قضمانی به دلیل داشتن پست مدیریت مرکز مطالعات آکادمی دیپلماسی بین المللی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است .. ریاست این مرکز برعهده "جان کلود کاسران" مسئول سابق دستگاه اطلاعات فرانسه است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: "رضوان زیاده" عضو ارشد مرکز مطالعات صلح آمریکا است که از سوی دولت فدرال آمریکا حمایت مالی می شود. ریاست این مرکز برعهده "ریچارد سولومون" از مشاوران دوران کیسنجر است.

گاردین ادامه داد: گروهی از سیاستمداران آمریکا از جمله "جیمز ووسلی" مدیر سابق اطلاعات مرکزی، "کلیفورد مای"، و "الیزابت چنی" مسئول سابق گروه عملیات ایران – سوریه در پنتاگون، با امضای نامه ای از باراک اوباما خواسته اند در سوریه دخالت کند.

گاردین تأکید کرد: "اسامه منجد" از بارزترین سخنگویان "شورای ملی" هم از نویسندگان روزنامه انگلیسی "هافینگتون پست" است که اخیرا مقاله ای را در خصوص اینکه "چرا باید دنیا در سوریه دخالت کند" نوشت. منجد مؤسس و مسئول تلویزیون مخالف "بردی" است که از لندن پخش می شود. وی در سال 2008 برای میهمانی شام جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا دعوت شد و در آنجا واشنگتن او را بعنوان رییس روابط عمومی جنبش موسوم به "عدالت و وسعه برای تغییر مسالمت آمیز و دمکراتیک" شناخت. پایگاه ویکیلیکس اخیرا فاش کرده است که این جنبش از سال 2006 حدود 6 میلیون دلار برای فعالیتهای خود در سوریه دریافت کرده است.



پربیننده ترین خبرها