دیپلمات های سازمان ملل:

آمریکا به دنبال طرح محکومیت اسد در سازمان ملل است

آمریکا به دنبال طرح محکومیت اسد در سازمان ملل است
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 14:09

به گفته دیپلمات های سازمان ملل، آمریکا تصمیم دارد امروز (سه شنبه) از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد طرح انجام تحقیقات جدید درباره مسوولیت استفاده از تسلیحات شیمیایی در دومای سوریه و در نهایت محکومیت بشار اسد رئیس جمهور این کشور را به رای بگذارد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پس از هشدار دوشنبه 'دونالد ترامپ' درباره تاوان سنگین برای عاملان حمله شیمیایی روز شنبه به دوما در سوریه، آمریکا پیش نویس اصلاح شده ای را در رابطه با تحقیق بین المللی درباره این حمله در میان اعضای شورای امنیت توزیع کرد که گفته می شود ابتدا در اول مارس پیشنهاد شده بود. 
به گفته دیپلمات های سازمان ملل، این طرح که رویترز به نسخه ای از آن دست یافته، قرار است به رای گذاشته شود و احتمالا از سوی روسیه وتو می شود. 
تصویب این طرح به 9 رای موافق و وتو نشدن آن از سوی اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا) نیازمند است.
شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) برای بررسی حمله شیمیایی ادعایی در سوریه جلسه علنی داشت که بخشی از گفت وگوها در پشت درهای بسته دنبال شد.
به گفته دیپلمات ها، پس از پایان جلسه غیرعلنی این شورا، 'نیکی هیلی'، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که تصمیم دارد سه شنبه (امروز) پیش نویس قطعنامه ای را به رای بگذارد.
'ریچارد گوان'، کارشناس سازمان مللل در روابط خارجی شورای اروپا معتقد است، روسیه این پیش نویس را که از اسد انتقاد می کند، وتو کرده و واشنگتن نیز از این مساله برای توجیه حملات نظامی (به سوریه) استفاده می کند. شکست در تصویب این پیش نویس، کار فرانسه را برای توجیه حملات نظامی به سوریه آسان تر می کند.
به گزارش ایرنا، آمریکا سال گذشته با دستاویز حمله شیمیایی حکومت سوریه به مردم خودش، یک پایگاه هوایی دولت این کشور را هدف حمله قرار داد.
تا کنون عامل حمله شیمایی شنبه به دومای سوریه بطور قطع مشخص نشده است. آمریکا حکومت سوریه را عامل این حمله می داند و روسیه، اسرائیل را عامل این حمله اعلام و آمریکا، فرانسه و انگلیس را به دامن زدن به تنش های بین المللی از طریق سیاست های تقابلی علیه روسیه و سوریه متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها