ترامپ در اندیشه استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه

ترامپ در اندیشه استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 16:04

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، چندین ساعت پس ازادعای حمله شیمیائی به شهر دوما در غوطه شرقی تهدید کرد و گفت: گزینه های نظامی زیادی برای سوریه وجود دارد این درحالی است که هیچ گروهی نتوانسته این حمله ادعایی را ثابت کند.

العالمسوریه

آمریکا مساله حمله شیمیائی ادعایی به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق  پایتخت سوریه را بهانه ای برای توجیه مداخله خود در سوریه قرار داده و طبق عادت  خود هیچ اهمیتی به  قوانین بین المللی نمی دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست با فرماندهان نظامی آمریکا گفت در کمتر از 48 ساعت در خصوص سوریه تصمیم مهمی خواهد گرفت که البته گزینه نظامی بعید نیست .

وی افزود: آمریکا، گزینه های نظامی زیادی درخصوص سوریه دارد، ما در صدد تصمیم گیری درباره حمله وحشتناکی هستیم که نزدیک دمشق صورت گرفت و با قدرت پاسخ آن را می دهیم.

از سوی دیگر" نیکی هیلی" نماینده آمریکا در شورای امنیت نیزگفت :امریکا، چه شورای امنیت در این خصوص اقدام کند یا خیر،به حمله سوریه پاسخ خواهد داد.

علیرغم همدستی امریکا و غرب علیه سوریه ،آمریکا نیز نتوانسته قاطعانه مواد استفاده شده در این حمله را تعیین کرده و بگوید ارتش سوریه در این حمله دست داشته است.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیزنتوانسته قطعیت این حمله را مشخص کند.

احمد اوزومجو"، رئیس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی گفت :تیمی حقیقت یاب هم اکنون در صدد جمع اوری اطلاعات برای اثبات استفاده از سلاح شیمیائی در دوما است .

روسیه نیزتاکید کرد کارشناسان روسیه در دوما تحقیقاتی کرده اند و هیچ ماده شیمیائی پیدا نکردند و  ارتش روسیه نیز اعلام کرد پزشکانش با معاینه بیماران بیمارستان دوما هیچگونه نشانه ای از حمله شیمیائی نیافتند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت :هم اکنون نمی تواند اخبار احتمالی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در دوما را تاکید یا تکذیب کند و این مساله نیازمند تحقیقات دقیق و مفصلی است .

217

پربیننده ترین خبرها