در سایه نبود آزادی بیان:

مردم عربستان به تویتر متوسل می‌شوند

مردم عربستان به تویتر متوسل می‌شوند
دوشنبه 26 تير 1391 - 05:12

مدير اجرايي شبکه اجتماعي تويتر گفت مردم عربستان به علت نبود تريبون‌هاي آزادي بيان بيشترين استفاده را از اين سايت مي‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، مدير اجرايي شبكه اجتماعي تويتر گفت عربستان از كشورهايي است كه سريع‌ترين رشد استفاده از اين سايت را دارد و ميزان رشد كاربران اين سايت به سه هزار درصد مي رسد.

«خبرگزاری الجزیره العربیه» به نقل از وی نوشت اين دليل محكمي است که نشان دهنده  آگاهي و بيداري ملت و كمبود تريبون هاي آزادي بيان در عربستان است. جوانان سعودي هيچ ابزار ديگري براي بيان مواضع و ديدگاه‌هاي خود عليه رژيم جز شبکه های اجتماعی تويتر ، فيس بوك و يوتيوب ندارند.

وی افزود جوانان عربستان سعودي در مقايسه با جوانان ديگر كشورهاي عربي بيشترين استفاده را از تويتر دارند به گونه اي كه همه به آن به عنوان ابزاري كه نمي توان از آن بي نياز بود، متوسل مي شوند.

بنابراين گزارش، تعدادي از فراخوان ها مانند رانندگي زنان و آزادي بازداشت شدگان از اين پايگاه آغاز شده و بازتاب گسترده اي در ميان افكار عمومي عربستان داشته است.

تعدادي از شخصيت هاي دولتي و مذهبي در عربستان به طور روزمره از تويتر استفاده مي كنند و برجسته ترين آنها محمد العريفي روحاني عربستاني است كه صفحه او بيش از يك ميليون بازديد كننده دارد.

آل‌سعود با ایجاد انحصار در استفاده از امكانات عمومی و اختصاص دادن میلیاردها دلار درآمدهای نفتی به خاندان پادشاهی، وضعیت غیرقابل تحملی را در کشور به وجود آورده اند و علاوه بر این، نقض حقوق بشر در عربستان به صورتی گسترده ادامه دارد.

نقض حقوق زنان، نقض حقوق مهاجران، نقض حقوق مردم در فرایند دادرسی ها، نبود آزادی بیان، نبود تشکل‌های مدنی مستقل و ده‌ها موضوع دیگر توجه عموم صلح طلبان و مدافعان حوق بشر را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها