بازداشت نماینده حماس در کرانه باختری

بازداشت نماینده حماس در کرانه باختری
دوشنبه 26 تير 1391 - 10:02

نظاميان رژيم اشغالگر قدس با حمله به خانه احمد مبارك نماينده حماس در کرانه باختري در منطقه بيتونيا در غرب رام الله، وي را بازداشت كردند و به مكان نامعلومي انتقال دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، نمايندگان و مسئولان فلسطيني اقدام نظامیان رژيم صهيونيستي در بازداشت احمد مبارك نماينده جنبش حماس در كرانه باختري رود اردن را محكوم كردند و آن را برخلاف معاهدات و قوانين بين المللي دانستند.

نمايندگان و مسئولان فلسطيني تاكيد كردند هدف رژيم صهيونيستي از اين اقدام ضربه زدن به تلاش ها در زمينه برقراري آشتي فلسطيني است.

همسر احمد مبارك نیز در مصاحبه با شبكه العالم، گفت: نيروهاي اشغالگر وارد خانه شدند و همه خانه به ويژه آشپزخانه را بازرسي كردند و لوازم آن را شكستند و تلفن همراه من و همسرم را مصادره كردند. 

با بازداشت احمد مبارك، شمار نمايندگان فلسطيني بازداشت شده به دست نيروهاي اشغالگر به 23 نفر افزايش يافت؛ بسياري از ناظران معتقدند كه اين اقدام در درجه اول تلاش براي ضربه زدن به اقداماتي است كه در زمينه برقراري آشتي فلسطيني صورت مي گيرد.

"احمد عطون" عضو جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين، گفت: ما معتقديم كه اين اقدام تلاش براي متوقف كردن فعاليت هاي مجلس قانونگذاري و ضربه زدن به تلاش هاي آشتي فلسطيني است. 

وي افزود: نمايندگان مجلس در كرانه باختري نقش خوبي براي برقراري آشتي و گفت وگو با همه گروههاي سياسي براي خروج از وضعيت كنوني فلسطيني داشتند.

"عمر الغول" مشاور نخست وزير فلسطين نیز در رام الله گفت:اين اقدام با قوانين و توافقنامه ها كاملا تناقض دارد و اراده آشكار اسرائيل را براي نابودي روند سازش منعكس مي كند.

28/س21:46

 

 

 



پربیننده ترین خبرها