مرسي درزمينه كمپ ديويد براي كلينتون شرط گذاشت

مرسي درزمينه كمپ ديويد براي كلينتون شرط گذاشت
دوشنبه 26 تير 1391 - 12:25

عضو ارشد اخوان المسلمين، از شرط محمد مرسي رييس جمهور مصر براي پايبندي به توافقنامه كمپ ديويد در ديدار با هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا خبر داد.

بدر محمد بدر دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به درخواست كلينتون از مرسي مبني بر پايبندي به توافقنامه كمپ ديويد اظهار داشت: مرسي اعلام كرد مصر تا زماني كه طرف مقابل به الزامات بين المللي خود پايبند باشد، به الزامات بين المللي اش پايبند خواهد بود و اگر اسرائيل به كمپ ديويد پايبند باشد، مصر نيز به آن پايبند خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: مصر از اين حق برخوردار است كه براي تأمين منافع خود در هر زمان توافقنامه ها را بازبيني كند.
 
عضو ارشد اخوان المسلمين مصر گفت: سفر اخير هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به مصر براي رفع نگراني هاي واشنگتن انجام شد.

بدر اظهار داشت: آمريكا مي داند كه مصر كشوري مهم است و تصميمات سياسي آن نه تنها در داخل مصر بلكه در منطقه و سطح جهان مؤثر است .

وي گفت: مصر درپي تنش يا بحران آفريني نيست و حق دارد كه براي تأمين منافعش آنچه را كه صلاح مي داند، انجام دهد و اگر توافقنامه ها منافع مصر را به خطر بيندازد، مصر بدون شك در توافقنامه ها بازبيني خواهد كرد.
 
عضو ارشد اخوان المسلمين مصر اظهار داشت: منافع مصر و خواست ملت اين كشور مقدم بر هر چيز است و ما تلاش مي كنيم كه حقوق خود را به بدست بياوريم .

بدر گفت: اوضاع دوران سابق را نبايد با اوضاع كنوني مقايسه كرد زيرا ما هم اكنون در مرحله جديدي قرار داريم كه بايد منافع كشور را محقق كنيم و فقط به روش ديپلماسي اكتفا نكنيم .
 
وي در باره ديدار كلينتون با برخي مسئولان شوراي عالي نظامي افزود: شوراي عالي نظامي هنوز از صحنه قدرت مصر خارج نشده است و برخي امور را تحت كنترل دارد و فشارهايي را اعمال مي كند .
 
بدر خاطرنشان كرد: هدف كلينتون از ديدار با مسئولان شوراي عالي نظامي آگاهي از امور آينده مصر بود و اين ديدار نشان مي دهد كه هنوز محمد مرسي كنترل كامل امور كشور را به دست نگرفته است .
 
07/15  ـ19:06  Fa

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها