در آستانه ماه مبارک رمضان صورت گرفت،

استمداد فلسطينيان غزه از مرسی برای شکستن محاصره

استمداد فلسطينيان غزه از مرسی برای شکستن محاصره
دوشنبه 26 تير 1391 - 15:08

فلسطينيان غزه، از "محمد مرسي" رييس جمهور انقلابي مصر خواستند در شكستن محاصره غزه و برآوردن نيازهاي اساسي فلسطينيان اين منطقه به كمك آنها بشتابد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از غزه، فلسطينيان همچنين از مرسي در خواست كردند كه امكان واردات سوخت از گذرگاه رفح به غزه را براي راه اندازي نيروگاه برق فراهم كند.

 وزارت انرژي فلسطين نيز از مسوولان مصري خواست با توجه به افزايش گرماي هوا و نزديك شدن به ماه مبارك رمضان ، مردم فلسطين را در جهت تامين برق ياري كنند.

با نزديك شدن به ماه مبارك رمضان ، مردم غزه مانند سال هاي پيش، از احتمال قطع برق در ماه مبارك رمضان به ويژه در شرايط گرماي شديد تابستان ابراز نگراني كردند و در اين زمينه از محمد مرسي رييس جمهور مصر درخواست كردند براي نجات مردم غزه از اين معضل بزرگ به ياري آنها بشتابد.

در همين راستا ، مسوولان دولت فلسطين نيز چشم اميد به مصر و رييس جمهور جديد اين كشور بسته اند تا با صدور مجوز انتقال سوخت از طريق گذرگاه رفح به غزه، امكان راه اندازي نيروگاه برق غزه فراهم شود.

جهاد ابوالعمرين مدير مركز اطلاع رساني وزارت انرژي فلسطين در نشستي رسانه اي اعلام كرد: سازمان انرژي و منابع طبيعي از همه مراجع مسوول به ويژه مسوولان مصري درخواست مي كند كه تدابير لازم براي واردات مقادير كافي سوخت جهت راه اندازي نيروگاه ها و كاهش درد و رنج مردم تحت محاصره غزه اتخاذ كنند.

ناظران سياسي بر اين باورند كه اميد مردم غزه به پايان دوره درد و محنت ناشي از محاصره ، با روي كار آمدن مرسي افزايش يافته است.

مرسي همواره وعده داده است كه محاصره غزه را در هم مي شكند و راه حلي براي رفع محنت و درد و رنج مردم غزه ارايه خواهد داد و اجازه نمي دهد كه فلسطينيان در گروگان رژيم صهيونيستي بمانند.

"اكرم عطاالله " تحليلگر سياسي فلسطيني در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: مصر بايد در اين زمينه اقدام كند.

وي خاطرنشان كرد كه از ماه فوريه، توافقنامه هايي درباره صادرات برق از مصر به غزه منعقد شده و قرار است برق به غزه صادر شود، نه گازوئيل و اين كار بايد از طريق نيروگاه هاي مصري صورت پذيرد.

عطاالله افزود: مصر مي تواند در كاهش بحران كمبود سوخت در غزه به ويژه در شرايط كنوني كه در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم ، نقش بيشتري ايفا كند.

07/15  ـ 19:44  

پربیننده ترین خبرها