هشدار جهاد اسلامی درباره سیاست چماق و هویج آمریکا در مصر

هشدار جهاد اسلامی درباره سیاست چماق و هویج آمریکا در مصر
سه شنبه 27 تير 1391 - 16:02

العالم، غزه- عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين با بيان اينکه آمريکا براي تامين منافع رژيم صهيونيستي هرگز در قبال تحولات مصر سکوت نخواهد کرد، تاکيد کرد که واشنگتن براي رسيدن به اهدافش در مصر از سياست چماق و هويج استفاده خواهد کرد.

"احمد المدلل" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه العالم، با اشاره به اینکه مردم مصر گنج راهبردی رژيم اسرائيل (مبارک) را سرنگون كردند، گفت: آمريكا و اسرائيل نگران پیروزی اسلامگراها در مصر هستند، خصوصا اينكه آمريكا پس از سقوط شاه ايران برای اعمال نفوذ در منطقه همه برنامه های خود را روي مصر متمركز كرد.

المدلل تأکید کرد: مصر ديگر به آمريكا وابسته نيست و کشوری مردمی و داراي جايگاه ويژه اي در ميان امت اسلامي و عربي است؛ از سوی دیگر اسرائيل هم ديگر نمي تواند از طريق مصر جنگي را عليه ملت فلسطين آغاز كند، و جاي پایي براي خود در مصر بيابد، همين امر آمريكا را نگران كرده و باعث شده كه واشنگتن هيأت هاي ديپلماتيك خود را يكي پس از ديگري به مصر بفرستد تا از سياست هاي قاهره درباره مساله فلسطين و توافق هاي امضا شده با اسرائيل آگاه شود.

المدلل با اشاره به اینکه توافق مصر با رژیم اشغالگر به كم رنگ شدن نقش مصر در ميان امت عربي و اسلامي منجر شده است، افزود: آمريكا هرگز بي طرفانه رفتار نكرده و از اعراب هم هیچگاه حمايت نكرده است، هم اكنون نیز تلاش مي كند كه از مصري ها خصوصا در توافقنامه كمپ ديويد امتيازاتي بگيرد.

وی با تاکید بر اینکه تأمين منافع اسرائيل مهمترين دغدغه آمريكا است و واشنگتن تلاش مي كند سپر  رژیم بحران زده اسرائيل باشد، گفت: آمريكا درخصوص تحولات مصر هرگز ساکت نخواهد شد، و از سياست چماق و هويج استفاده خواهد كرد، و ما هم اكنون مي بينيم كه طرح بخشش يك ميليارد دلار از بدهي هاي مصر را پيشنهاد مي كند.

 

07/17- 11:49       

پربیننده ترین خبرها