وزیر دفاع آمریکا: حمله به سوریه پایان یافت

وزیر دفاع آمریکا: حمله به سوریه پایان یافت
شنبه 25 فروردين 1397 - 07:19

وزیر دفاع آمریکا، ساعتی بعد از تجاوز هوایی سه کشور غربی به اهدافی در خاک سوریه به بهانه حملات ادعایی شیمیایی، از توقف این حملات خبر داد.

العالم ـ آمریکا

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، ساعتی بعد از تجاوز سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که با وجود هشدارهای روسیه صورت گرفته، گفته است این دور از حمله هوایی به سوریه تمام شده است.

وی ادعا کرده که اگر باز هم حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، آمریکا باز هم حمله خواهد کرد.

روز جمعه و به عبارتی یک روز قبل از حملات سه کشور غربی به سوریه، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه درخصوص چگونگی حمله شیمیایی در شهر دوما واقع در  عوطه شرقی سوریه، انگلیس را طراح این حمله شیمیایی عنوان و اعلام کرده بود که اطلاعات کافی داریم که نشان می دهد از سوم تا ششم ماه آوریل (سه شنبه تا جمعه هفته گذشته) از لندن بر گروه کلاه سفیدها فشار زیادی وارد شد تا دست به چنین کاری بزنند.

دولت سوریه بارها اتهام حمله شیمیایی را رد کرده است اما غربی ها همواره اتهامات خود را تکرار می کنند.

وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرده که قبل از حمله‌های هوایی آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه، هیچ اطلاعی به روسیه در خصوص این حمله داده نشده، پنتاگون البته در عین حال از هماهنگی‌ با روسیه برای پرهیز از درگیری در آسمان سوریه نیز خبر داده  است.

تلویزیون سوریه اعلام کرده که پدافند این کشور 13 موشک مهاجم در منطقه الکسوه را ساقط کرده و همچنین از حمله به مرکز پژوهش‌های «برزه» خبر داده است. 

این رسانه سوری همچنین حمله به مرکز تحقیقات علمی مصیاف در حماه را تذیب و اعلام کرده که اوضاع شهرهای حسکه، لاذقیه، طرطوس و حلب عادی و آرام است.

پربیننده ترین خبرها