سعودی ها کجای سناریوی حمله امروز به سوریه هستند؟

سعودی ها کجای سناریوی حمله امروز به سوریه هستند؟
شنبه 25 فروردين 1397 - 14:30

بن سلمان تنها طی یکی دو ماه در انگلستان 13 میلیارد دلار در آمریکا 3 میلیارد، در فرانسه 8 میلیارد و در اسپانیا 2 میلیارد دلار هزینه کرد، هزینه هایی عمدتا برای خرید تسلیحات جنگی اما چرا ...

العالم - عربستان سعودی

در حالی که سفرهای اخیر بن سلمان به آمریکا و اروپا از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران سفر یک گاو شیرده به اروپا و آمریکا قلمداد می‌شد، در شرایطی که قبل از این سفر و در سایه سفر ترامپ به عربستان، ریاض قردادی 450 میلیارد دلاری با آمریکا بست و در سفر اخیر بن سلمان 3 میلیارد دلار خرید تجهیزات نظامی به آن افزوده شد، سوال اصلی این بوده و هست که مبالغ یاد شده که صرفا امور اعلامی و نه اعمالی و حقیقی این سفرهاست برای چه اموری صرف میشود؟

ترجیح بند تکراری کلام بن سلمان در سفرهای اروپایی و آمریکایی اعلام نگرانی از حضور ایران در منطقه است، عمده نگرانی او حضور ایران در منطقه و بویژه در سوریه و یمن معرفی می‌شود.

محمد بن سلمان در سفر اخیرش به آمریکا و اروپا کوشید تا آمریکا و اروپا را در برخورد با ایران و متحدینش متقاعد کند و اعلام کرد در مقابل برخورد با ایران در منطقه شدیدا دست به جیب است و در هزینه کردن هیچ امساکی ندارد .

بن سلمان در حالی عایدات حاصل از نفت و زیارت در عربستان را به پای غربی‌ها می‌ریزد که در واقع در تعقیب سیاست‌های منطقه ای کشورش هر روز با شکستی جدید روبرو می‌شود، اسلاف بن سلمان (پدر و خاندانش ) یک روز کوشیدند تا با فرافکنی، بیداری اسلامی را از کشورشان دور کنند و تنها راه را در روشن کردن آتش فتنه در سوریه پیدا کردند و البته قویا امیدوار بودند ثمرات این مساله را با سرنگونی حکومت سوریه به جشن بنشینند؛ بن سلمان سه سال قبل پیش بینی کرد در مدت حداکثر سه هفته حوثی های یمن را نابود کند و  در صنعا با هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری رقص شمشیر کند!!!

عربستان و البته بن سلمان هیچ گاه باور نداشتند که منطقه ای عاری از حاکمیت داعش را مشاهده کنند و به هیچ وجه غوطه شرقی بی تروریست برای آنان متصور نبود!

الا ای حال اینک و در شرایطی که همه آنچه بن سلمان علاقه ای به دیدن و  درکش  نداشت؛ محقق شده است انتظار او از حامیان غربی اش این  است که هرچه زودتر اقدامی صورت دهند، به هر حال صرف پول از دیدگاه هزینه کننده بایستی مابه ازایی داشته باشد و  از دیدگاه جوان ناپخته سعودی بایستی مابه ازاء هر چه سریع تر رخ می داد.

ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در دوما ازهمان ابتدا معلوم بود که بهانه ای بیش نیست و از همان ابتدا روشن بود که سناریویی از پیش تعیین شده توسط دول غربی میزبان گاو شیرده سعودی است تا به بهانه آن به سوریه حمله شود. حمله ای که از  یک سو مراتب رضایت بن سلمان را فراهم آورد و از دیگر سو محل خرج دلارهای اعطایی او به اروپا و آمریکا را روشن می کرد و بلاخره به تروریست ها این پیام را داد که بن سلمان همچنان در کنار آنهاست و همان گونه که با دلارهای  سعودی خلق شده اند با همان شیب و البته قوی تر حمایت خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها