جنگنده های ائتلاف ضد سوری از کدام پایگاه نظامی به سوریه حمله کردند؟ + نقشه

جنگنده های ائتلاف ضد سوری از کدام پایگاه نظامی به سوریه حمله کردند؟ + نقشه
شنبه 25 فروردين 1397 - 19:45

بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه به گوش رسیده است؛ اما ائنلاف ضد سوری از کدام پایگاه ها به سورع حمله کردند.

العالم - سوریه

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد؛ جنگنده های ائتلاف متجاوز به سوریه از پایگاه نظامی اینجرلیک در ترکیه و پایگاه های العدید در قطر ، ابوظبی در امارات و السلطی در اردن و همچنین پایگاهی از قبرس به پرواز درآمدند.

گفتنی است؛ صبح امروز ائتلاف سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس با شلیک بیش از 100 موشک سوریه را هدف گرفتند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه بیش از 70 موشک را منهدم کرده است.

در جریان این حملات نزدیک به 6 غیر نظامی در حومه غربی حمص مجروح شدند.

ائتلاف متجاوز به سوریه مدعی است دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی در دوما استفاده کرده است اما برای این ادعا سندی ارائه نمی کند.

بسیاری از کشورها امروز تجاوز ظارلمانه به سوریه را محکوم و خلاف قانون بین المللی دانستند؛ لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد غرب سندی دال بر حمله شیمیایی دولت قانونی سوریه در دست ندارد، وی تاکید کرد: مکرون می گوید که نمی تواند اسنادی را دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در دوما ارائه کند، امریکا و متحدانش با استناد به گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به سوریه حمله کردند.

پربیننده ترین خبرها