صالحی:

حمله موشکی به سوریه ورشکستگی سیاسی آمریکا را نشان داد

حمله موشکی به سوریه ورشکستگی سیاسی آمریکا را نشان داد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 14:46

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: حمله موشکی به سوریه ورشکستگی آمریکا و کشورهایی را که با آن همکاری داشتند، نشان داد.

العالم ـ  ایران ـ سیاسی

علی اکبر صالحی روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از کتاب گذری بر تاریخ که مجموعه خاطرات وی از زمان کودکی تا مسئولیت های مختلف است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حمله موشکی به سوریه اظهارداشت: این حمله ورشکستگی سیاسی آمریکاو جنایات آنها را نشان می دهد.
وی افزود: آنان بدون آن که دلیل متقنی داشته باشند مانند عراق که کالین پاول در سازمان ملل سندی ارائه کرد و گفت که این کشور از نیجر اورانیوم خریده و می خواهد برای مقاصد غیرصلح آمیز استفاده کند، بعد از دو سال شخم زدن عراق معلوم شد این سند جعلی بوده است، به فضاحت سیاسی دست می یابند.
وی ادامه داد: مردم پس از آن موضوع بیدار شدند و هویت واقعی کشورهای متخاصم را شناختند.

صالحی تصریح کرد: شاید پیش از این حوادث تبیین هویت واقعی آنها به دلیل این که برخوردار از رسانه‌های قوی هستند و به راحتی می‌توانند صحنه را زیباسازی کنند، قدری دشوار بود اما با این اتفاقات حقایق برای مردم روشن می‌شود.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: برای مردم روشن است که دولتمردان آمریکایی چه سیاست نابخردانه، ظالمانه و وحشیانه‌ای را به کار بستند البته سیاست غرب همین است، آنها ظاهر زیبا ارائه می‌دهند ولی پشت آن پلشتی‌ها نهفته است.
صالحی گفت: با این حوادث مردم جهان عرب، دوست و دشمن واقعی خود را شناختند، پیش از این در تبلیغات ایران را دشمن عراق نشان می‌دادند و دشمن اصلی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده کنار گذاشته بودند و دست دوستی به آن دراز می‌کردند.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به همراهی اخیر انگلیس و فرانسه با آمریکا در حمله به سوریه و همچنین تمدید تحریم های ایران از سوی اتحادیه اروپا یادآور شد: تصمیم ایران برای واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هیات نظارت بر برجام، گرفته می‌شود آن هم به اقتضای گزارش‌ها و تحلیل‌هایی که ارائه می‌شود و نهایتا براساس منافع و مضار تصمیم گرفته و اجرایی خواهد شد.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در بعد فنی ما اعلام کرده ایم که برای هر نوع برگشتی آمادگی داریم.

پربیننده ترین خبرها