تأکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه

تأکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 16:29

سخنگوی دولت اردن در واکنش به اخبار مربوط به استقرار نیروهای نظامی عربی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه تأکید کرد که موضع رسمی اردن بر اطلاعات رسانه‌ای متکی نیست.

العالم-اردن

 «محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن تأکید کرد که موضع اردن در قبال بحران سوریه همانند گذشته بر راه‌حل سیاسی متکی به قطعنامه‌های بین‌المللی استوار است که ثبات، امنیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری «عمون» اردن، المومنی اظهار داشت که اردن هرگز با استناد به اطلاعات رسانه‌ها و اخبار منتشر شده، درباره این مسئله موضع‌گیری نمی‌کند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار جایگزینی نیروهای این کشور در سوریه با ارتش کشورهای عربی است.

این نشریه افزود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید رئیس جمهوری آمریکا به تازگی با «عباس کامل» سرپرست اداره اطلاعاتی مصر تماس گرفته و نظر قاهره را در این باره جویا شده است.
منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفته‌اند که دولت آمریکا این طرح را با دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم در میان گذاشته است.
یک مقام آگاه دولتی در این خصوص گفته، از عربستان سعودی، قطر و امارات برای حمایت مالی و نیز مشارکت در این طرح کمک خواسته شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها