افشای حقیقت نمایش شیمیایی در دوما توسط یک پزشک+ویدیوی اختصاصی

پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 15:21

"احمد اوزمجو"، رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی از به تعویق افتادن سفر تیم امنیتی وابسته به سازمان ملل به شهر دوما خبر داد و گفت که هنوز معلوم نیست که بازرسان چه زمان وارد دوما خواهند شد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت که معترضانی که خواستار کمک هستند و نیز صدای تیراندازی باعث شدند تیم سازمان ملل محل را ترک کنند.

آمریکا روسیه را به مانع تراشی در ورود هیئت بازرسان سازمان ملل به دوما متهم می کند اما روسیه ضمن رد این اتهام، تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را عامل تأخیر ورود بازرسان به دوما می داند.

با توجه به مواضع پیشدستانه آمریکا و فرانسه و انگلیس در خصوص حمله احتمالی (شیمیایی) و تجاوز این سه کشور به سوریه بدون آغاز تحقیقات، بازرسان بین المللی، مأموریت دشواری را در پیش خواهند داشت.

مأموریت تیم بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی، تشخیص وقوع حمله شیمیایی و جمع آوری شواهد و نمونه گیری از خاک و گفتگو با شاهدان عینی و نمونه گیری از خون و بافت اهالی است. کارکنان بیمارستان دوما اعلام کرده بودند کسانی که در حمله مجروح شدند، دذر معرض سلاح شیمیایی قرار نگرفته اند.

مروان جابر، پزشک بیمارستان دوما در گفتگوی اختصاصی به شبکه العالم گفت: در شب حادثه افرادی که نه از کادر بیمارستان بودند و نه صلاحیت پزشکی داشتند و نه اطلاعات دقیق علمی شروع کرده اند به شایعه پراکنی و سر و صدا. آنها ابتدا آب پاشیدند و از ان عکس گرفتند. ما علت این سر و صدا را نمی دانستیم اما ما به عنوان کادر پزشکی بیمارستان تمام موارد را بررسی کردیم و هیچ نشانه ای از استفاده از سلاح شیمیایی ندیدیم.

در همین راستا ارتش روسیه از کشف یک آزمایشگاه با مقداری مواد لازم برای تولید سلاح شیمیایی در دوما خبر داد و گفت مقداری ماده کلور شبیه موادی که در حمله شیمیایی به دوما استفاده شده، کشف شد؛ این آزمایشگاه در زیرزمین یک منزل مسکونی قرار داشت و تروریست های موجود در دوما از آن استفاده می کردند.

208

پربیننده ترین خبرها