چالشهای بزرگ لیبیایی ها برای رسیدن به ثبات

چالشهای بزرگ لیبیایی ها برای رسیدن به ثبات
شنبه 31 تير 1391 - 17:48

مسئله "فدراليسم" و جمع آوري سلاح از دست مردم و گروه هاي مختلف در ليبي، از مهم ترين چالشهايي است که دولت آينده ليبي با آن دست به گريبان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دستگاه هاي امنيتي لیبی از وجود طرحي براي جمع آوري بيش از 20 ميليون قبضه سلاح موجود در دست گروه هاي مختلف خبر داده اند.

"حسن العامري" عضو كميته توسعه وزارت كشور ليبي در این خصوص به خبرنگار العالم گفت : ما طرح های مختلفی برای جمع آوری این سلاح ها آماده کرده ایم.

با این حال برخي جريان هاي سياسي معتقدند كه در خصوص تعداد سلاح های گروه هاي مختلف لیبی بزرگ نمایي شده است، و هدف از اين بزرگنمایي تأمين امنيت انتخابات است.

"حموده السياله" سخنگوي ائتلاف گروه هاي ملي گفت: خبر وجود سلاح در دست افراد مختلف در سراسر كشور ترفندي براي تأمين امنيت انتخابات است.

فدرالیسم نیز از مسائل پیچیده لیبی است و مردم این کشور از دولت جديد انتظار دارند براي حفظ وحدت كشور، از  اجرایي شدن طرح فدراليسم جلوگیری کند.

اما كارشناسان معتقدند درخصوص دو مساله "فدراليسم" و "حكومت غيرمركزي" سوء تفاهم  به وجود آمده است؛ زيرا به گفته آنها تحقق اصل حكومت غيرمركزي، مشكلات توسعه و مديريت را در شرق ليبي حل مي كند .

"محمد سالم مرسال" عضو كميته اطلاع رساني امور امنيتي وزارت كشور ليبي به خبرنگار العالم گفت: هدف از فدراليسم در لیبی ایجاد حكومت غيرمركزي اداري است.

 

07/21           12:05          

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها