رایزنی های عراقچی در اسلو

رایزنی های عراقچی در اسلو
جمعه 31 فروردين 1397 - 23:04

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی ها با مقامات نروژ ضمن رایزنی با معاون سیاسی وزیر خارجه این کشور با معاون وزارت صنعت و تجارت نروژ نیز ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت وگر استرومن همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو به سر می برد روز جمعه 31 فروردین در دومین روز از سفر خود با "روی آنجولیک" معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ ملاقات کرد. 

عراقچی در این ملاقات با اشاره به دیرپا بودن همکاریها و روابط دو کشور مخصوصا در زمینه های نفت و گاز و شیلات، بر ضرورت تشکیل کمیته های دوجانبه برای توسعه و راهبری همکاریها و دستیابی به سازوکارهای مناسب بانکی و مالی در زمینه های مورد علاقه تاکید کرد. 

آنجولیک در این دیدار اظهار داشت: نروژ از تجربیات، توانمندیها و ظرفیت های مالی و فنی خوبی برای کار و سرمایه گذاری در ایران برخوردار است. شرکتهای نروژی علاقمند به حضور و توسعه آن در بازار بزرگ ایران هستند و بسیاری از آنها مجددا دفاتر خود را در تهران گشایش کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت دستیابی به راهکارهای مالی و بانکی، افزود: در نروژ اراده کافی برای تداوم و گسترش مناسبات با ایران وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات های خود، با "اودن هالورسن" معاون سیاسی وزارت امور خارجه نروژ نیز پیرامون همکاریهای دوجانبه، برجام و تحولات و بحرانهای منطقه ای دیدار و تبادل نظر کرد.

شایان ذکر است ملاقات با خانم سوریده وزیر امورخارجه و استرومن قائم مقام وزارت امور خارجه، سخنرانی در جمع محققان و نمایندگان برخی از شرکت ها در موسسه نوپی و مصاحبه با روزنامه آفتن پوستن از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها