صلیب سرخ اعلام کرد:

جان باختن حدود 2 هزار یمنی بر اثر وبا و کمبود آب در6 ماه گذشته

جان باختن حدود 2 هزار یمنی بر اثر وبا و کمبود آب در6 ماه گذشته
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 21:17

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن اعلام کرده، حدود 2 هزار یمنی ظرف شش ماه گذشته جان خود را بر اثر وبا، اسهال شدید و کمبود آب آشامیدنی از دست دادند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش روسیا الیوم، "الکساندر فیت" رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ، در جمع خبرنگاران گفته، در حال حاضر تعداد افرادی که جان خود را بر اثر پیامدهای غیرمستقیم جنگ در یمن از دست می دهند، بیش از کسانی است که در میدان جنگ کشته می شوند.
وی تاکید کرده، نظام پزشکی در این کشور به کلی نابود شده، بیشتر شهرهای یمن با نبود برق مواجه هستند و کالاهای ضروری کم یا به شدت گران است.
رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن تصریح کرده، در گفت و گوهایش با مقام های آلمان، پاریس و فرانسه اعلام کرده که وضع یمن به شدت وخیم است و عواقبی که جنگ در این کشور به طور غیرمستقیم برای مردم به بار آورده، وحشتناک است.
به گفته فیت، ارسال کمک های انساندوستانه تنها راه حل بحران یمن نیست، بلکه باید حیات اقتصادی این کشور بار دیگر احیا و امور تجاری و واردات کالا به یمن از سرگرفته شود.
حملات ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان به یمن در حالی ادامه دارد که یک کارمند لبنانی صلیب سرخ جهانی نیز امروز (شنبه) به ضرب گلوله دو فرد مسلح ناشناس در استان تعز واقع در جنوب یمن، کشته شد.
این مقام صلیب سرخ خاطر نشان کرده، تنها 10 درصد شهروندان یمنی در سراسر شهرها و شهرستان ها به برق دسترسی دارند.
وی از طرف های متخاصم در جنگ یمن خواسته بر سر میز مذاکره بنشینند و بار دیگر راه های واردات کالا به یمن به ویژه از طریق بندر الحدیده را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، به دنبال تداوم تجاوز سعودی به یمن در سایه سکوت محافل بین المللی، ظرف 24 ساعت گذشته جنگنده بمب افکن های عربستان در 50 نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که در جریان آنها دستکم 25 غیر نظامی کشته شدند.
این در حالی است که "مارک لوکوک" معاون امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه گذشته (28 فروردین) در شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که یک سوم یمنی ها یعنی بیش از 22 میلیون نفر به کمک های فوری نیاز دارند و 8 میلیون و چهارصد هزار از آنان دچار قحطی شده اند.
بن سلمان ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
با توجه به شکست اقدام نظامی علیه مردم یمن اکنون برخی کشورها مترصد فرصت برای خروج از این ائتلاف هستند.

پربیننده ترین خبرها