هویت عاملان ترور دانشمند فلسطینی اعلام شد

هویت عاملان ترور دانشمند فلسطینی اعلام شد
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 22:08

معاون نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد که عاملان ترور دانشمند فلسطینی، اهل قفقاز بوده و با سرویس های اطلاعاتی بیگانه مرتبط هستند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، "احمد زاهد حمیدی" معاون نخست‌وزیر مالزی گفته که مجریان عملیات ترور "فادی البطش" دانشمند فلسطینی، اهل قفقاز و مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه هستند.

وی تاکید کرده که کشورش از پلیس بین‌الملل می‌خواهد مجریان ترور البطش را تحت پیگرد قرار دهد.

حمیدی در گفت‌وگو با رسانه‌های مالزی خاطرنشان کرده، با توجه به چگونگی ترور فادی البطش، دولت مالزی احتمال دست داشتن سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در این ترور را بعید نمی‌داند و احتمال دارد که قاتلان، ارتباطاتی با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه یا برخی از کشورهای دشمن فلسطین داشته باشند.

معاون نخست‌وزیر مالزی همچنین به پلیس این کشور دستور داده که تحقیق گسترده‌ای را درباره ترور فادی‌البطش انجام دهد.

حمیدی گفته، بر اساس تحقیقات اولیه، مجریان ترور البطش در حالی که سوار بر یک موتورسیکلت بوده به سمت وی تیراندازی کرده‌‌اند.

به گزارش تسنیم، دو فرد مسلح ناشناس صبح امروز فادی البطش دانشمند فلسطینی و از اعضای جنبش حماس را در جریان عزیمت برای شرکت در نماز صبح در منطقه سکونت وی در کوالالامپور پایتخت مالزی به شهادت رساندند.

جنبش حماس با صدور بیانیه ویژه‌ای تاکید کرد که البطش یکی از اعضای کادر این جنبش بوده و سرویس جاسوسی موساد مسئول انجام این ترور است.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز سرویس جاسوسی موساد را به دست داشتن در این عملیات ترور متهم کرده و از مقامات مالزی خواست تحقیقات فوری را قبل از فرار متهمان این ترور برای افشای هویت آنها انجام دهند.

خانواده شهید البطش موساد را مسئول اصلی ترور وی دانسته است.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام خبر ترور فادی البطش تاکید کرد که وی مهندسی برق و کارشناس تولید هواپیماهای بدون سرنشین بود. شاید بتوان این اظهارات رسانه رژیم صهیونیستی را به عنوان پذیرش تلویحی مسئولیت موساد در انجام این ترور ارزیابی کرد.

پربیننده ترین خبرها