ثبت خونبارترین روز در عراق طی 2سال گذشته

ثبت خونبارترین روز در عراق طی 2سال گذشته
دوشنبه 2 مرداد 1391 - 11:15

با کشته و مجروح شدن صدها تن در انفجارها و حملات تروريستي عراق پس از فراخوان القاعده براي بازگشت تروريستها، اين کشور امروز شاهد خونبارترين روز طي 2 سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، امروز در عراق 22 حمله تروریستی در 14 شهر مختلف عراق روی داد که بیشتر آنها علیه مراکز امنیتی ارتش و پلیس صورت گرفت.

شدیدترین حمله در منطقه "التاجی" (25 کیلومتری شمال بغداد) روی داد که بر اثر آن دست کم 42 نفر کشته و 40 تن دیگر مجروح شدند.

در یکی از انفجارهای منطقه التاجی، انفجار خودرو بمبگذاری شده دست کم 10 منزل مسکونی را ویران کرد.

در منطقه "الضلوعیه" (90کیلومتری شمال بغداد) عناصر مسلح به یک پایگاه نظامی حمله کرده و 15 سرباز را به قتل رساندند. عناصر مسلح 4 سرباز را مجروح کرده و یکی را نیز ربودند.

درانفجار خودرو بمبگذاری شده در شهر صدر (شرق بغداد) نیز دست کم 12 نفر کشته و 22 تن دیگر مجروح شدند.

در منطقه "الحسینیه" در شمال بغداد نیز انفجار خودرو بمبگذاری شده 2 کشته و 21 مجروح در پی داشت. انفجار بمب در منطقه "الیرموک" (غرب بغداد) نیز 3 کشته و 3 مجروح در پی داشت.

همچنین بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه "الطارمیه" (شمال بغداد) 11 نفر مجروح شدند.

سلسله انفجارهای شهر بعقوبه (60 کیلومتری شمال بغداد) نیز 11 کشته و 40 مجروح به دنبال داشت. بیشتر این انفجارها علیه مراکز امنیتی و گشتی های پلیس و ارتش صورت گرفت.

پلیس کرکوک نیز از کشته شدن 7 نفر از جمله چند نیروی پلیس و مجروح شدن 29 تن بر اثر انفجار چند خودرو بمبگذاری شده خبر داد. این انفجارها در 4 نقطه مختلف کرکوک روی داد.

عراق از آغاز اشغال این کشور در سال 2003 از سوی نیروهای آمریکایی به صورت مستمر شاهد حملات تروریستی خونبار است.

طبق آمار منتشر شده، طی ماه ژوئن بر اثر حوادث خشونت بار و تروریستی در عراق دست کم 280 نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شده اند.

حملات امروز پس از فراخوان القاعده برای بازگشت تروریستهای وابسته به این گروه به عراق صورت گرفته است.

در سال 2010 نیز سلسله حملات خونباری در عراق روی داد که درنتیجه آن 110 نفر کشته شدند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها