شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 17:39

روزنامه گاردین روز دوشنبه گزارش داد که دولت فلسطین شکایت تازه‌ای را علیه رژیم صهیونیستی به جرم نقض تعهداتش در چارچوب معاهدات ضد نژادپرستی به سازمان ملل متحد تسلیم کرده است

العالم - فلسطین اشغالی

گاردین افزود: در این نامه که از سوی ابراهیم خریشی نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد در ژنو ارائه‌شده، آمده است که اسرائیل باهدف تداوم سیاست‌های اشغالگری، مردم فلسطین را آواره کرده است.

در سند یاد شده که حدود 350 صفحه می‌باشد، آمده است که رژیم صهیونیستی درصدد بر هم زدن توازن جمعیت در فلسطین و افزایش آمار یهودیان در این کشور است. 

این سند می‌افزاید: نه‌تنها هدف شهرک‌سازی این رژیم تبعیض‌آمیز است بلکه توأم شدن آن با تدابیر نژادپرستانه، فلسطینیان را از حقوق اولیه‌شان محروم کرده است.

به نوشته گاردین، رژیم صهیونیستی در سال 1979 میلادی کنوانسیون حذف تمام اشکال تبعیض نژادی را به تصویب رساند و فلسطین نیز چهار سال پیش این کنوانسیون را امضاء کرد.

این نشریه به نقل از عمار حجازی یک دیپلمات فلسطینی نوشت که هرچند این شکایت به مراحل قضایی کشیده نخواهد شد اما اینکه مشخص شود اسرائیل به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند نبوده سبب می‌شود تا دست از تداوم این رفتار بردارد.

در همین رابطه سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد در نیویورک نیز در ششصد و سی و سومین نامه به شورای امنیت، خواستار تحقیق مستقل و شفاف درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها شد.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی علیه راهپیمایان فلسطینی در نوار غزه ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی را برگزار کرده‌اند.
شمار شهدای تظاهرات بازگشت تا این لحظه به 36 نفر افزایش یافت. تاکنون بیش از چهار هزار نفر هم در این راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز زخمی شده‌اند که حال بیش از 100 نفر از آن‌ها وخیم است.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به‌عنوان روز زمین فلسطینی نام‌گذاری کرده و آن را گرامی می‌دارند.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین‌های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها